Opzoek naar een ridder logo die het gevecht tegen andere concurrenten wint?
Strijders die al galopperend om de eer of de gunst van de jonkvrouw vechten. De strijd is onverbiddelijk. De houtsplinters razen in het rond als de lans in tweeën breekt. Dit beeld is kenmerkend voor echte ridders uit de Middeleeuwen. Echter hoef je tegenwoordig niet meer terug in de tijd om ridders te zien strijden.
Als krijger van een onderneming moet u dapper zijn. U moet lef tonen, en zich durven te onderscheiden ten opzichte van andere concurrenten. Een logo is onderscheidend als het in zekere mate tijdloos is. Ook moeten uw (potentiële) klanten met één blik, weten waar uw onderneming voor staat. Als onderneming moet u goed nadenken wat u uit wil dragen naar uw (potentiële) klanten toe.
Met een creatief logo kunt u een doeltreffende boodschap overdragen. Op ten duur zal de naamsbekendheid langzaam aan vergroten. Er zijn verschillende elementen die u kunt gebruiken bij het ontwikkelen van een creatief logo zoals:
- Een harnas,
- Ridder,
- Grijstinten (50),
- Rood,
- Paard.
U kunt er ook voor kiezen om andere elementen toe te passen. Het is wel cruciaal dat uw logo herkenbaar blijft. De herkenbaarheid bepaald in welke mate de doelgroep betrokken is bij uw product/dienst.
Ridder Logo Voorbeelden
15 Euro Logo’s ontwerpt creatieve logo’s tegen een redelijke prijs. Wij bieden verschillende pakketten aan om uw unieke logo tot stand te laten brengen. Alle pakketten variëren in prijsklasse.
- Basis pakket
- Luxe pakket
- VIP pakket
- VIP 3 pakket
- VIP 5 pakket
- VIP extra snel pakket
Bij het luxe, basis, VIP en VIP extra pakket ontvangt u één logo. Bij het VIP 3 en 5 pakket ontvangt u meerdere logo’s.
Wilt u dat uw logo het hedendaagse gevecht wint tegen alle andere concurrenten. En bent u bereid om samen de strijd aan te gaan met 15 euro logos?
Klik hier om uw eigen ridder logo te bestellen !
Trucs voor het Creëeren van Uw Bedrijf logo
Pijler voor Uw Huisstijl
Een beeldmerk moet zo op touw gezet worden dat het als beginsel kan dienst doen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor harmonie en overeenstemming in al uw kennisgeving met uw klanten en sales leads. Dus in uw folders en offertes, maar ook in uw advertenties, uw folders en op uw brieven. Dit verhoogt de vakkundige look en feel van uw merk in aanzienlijke mate. Het bedrijf logo is bepalend in deze stijl. Houd daarmee rekening mee onder het bedenken van uw bedrijfslogo.
Niet Enkel voor Multinationals
Mensen identificeren zich steeds meer met merken, en dat laten ze meestal bewonderen door het embleem van dat handelsmerk waarneembaar te dragen of onder zich te hebben. Een beker met het embleem van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten bekijken wie ze zijn, en wat hun gedragslijnen zijn.
Een sterk merk heeft een sterk embleem. Dat geldt voor ruime merken, maar dat geldt net zo perfect voor minder belangrijke merken. Zorg dat personen zich ook met uw artikel kunnen identificeren!
3 Basissoorten Bedrijfslogos
Beeldige Beeldmerken en Iconen
En wat te denken van dat appeltje, waar al een stuk uit gebeten is? Dat behelst: “De baas van dit apparaat is een ontwerper, die niet op een euro meer of minder kijkt.” Maar wat heeft een appel feitelijk te tekenen met een notebook of een telefoontoestel? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Zodanig zijn het beeldmerk, de naam en het product al gekoppeld.
Een bedrijf logo wat slechts uit een icoon bestaat, is als het logo van een handelsmerk. Ditzelfde kan onalledaags krachtig zijn. Een heldere, roodgele schelp aan de kant van de snelweg omvat: “Hiermee kan getankt worden” en “Dit is een benzinepomp van de Shell”. Door het beeldmerk zijn al deze bewoordingen overbodig geworden.
Alhoewel er miljoenen bedrijf logos bestaan, kunnen we elk van deze logos in een van hieronder genoemde categorieën zetten.
Mengsel van Plaatjes en Formulering of Letters
MacDonalds gebruikt identieke kleuren als Shell. Een ruime gele M met daarin, in het rood, de naam. Starbucks zet een beeld editie van een topless meermin in een ronde, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het bedrijf: Starbucks Coffee.
Woordlogos
Niet voor niets is typografie een begeerde toespitsing onder grafisch makers. Een bekend voorbeeld is het beeldmerk van Google. Ditzelfde is de naam van het organisatie in een onveranderlijk lettertype, maar frequent in additionele tinten en met diverse achtergronden.
Woordlogos bestaan frequent alleen uit de bedrijfsnaam van het concern. Weleens treedt er ook nog een kreet onder. Mat en weinig verbeeldend? Daarentegen: er zijn tienduizenden verschillenden lettertypen die uw embleem net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten klappen.
Zichtbaarheid op Telefoons en Ipads
Starbucks heeft zo’n moeilijk embleem met aanzienlijk detaillering. Dit hebben ze uit de wereld verholpen door gevariëerde exemplaren van hun embleem te uitstippelen met steeds geringer detaillering voor de minder bekende schermen. Dit werkt. Google heeft het verholpen door in plaats van de volmaakte naam enkel de eerste letter te gebruiken in icons: G+ bijvoorbeeld.
Belang van het Ideale Lettertype
Een gevuld, zwaar lettertype is moedig en stoer. Selecteer dat dus niet voor het bedrijf logo van een balletschool. Een “handgeschreven” lettertype met gracieuze, springende letters is daarmee aanzienlijk geschikter voor. Heeft u een schadeherstel winkelbedrijf? Er zijn lettertypen waarvan de bewoording half omdraaien en ongeregeld gerangschikt zijn.
Wel of Geen Ridder logo met een Leus?
Een goede tagline is goud waard. Het is als een magische methode die consumenten binnenhaalt: een perfecte auteur is zijn platina dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze leus ook op het bedrijfslogo? Denk er gepast over na waar u het bedrijfslogo voor wilt gebruiken. De slogan mag logischerwijs op het logo als het utiliseert wordt voor uw site, nieuwsbrieven, adWords en Facebook advertenties.
Welke Kleuren in uw Logo?
Kleur hoeft niet in een bedrijf logo. Een logo kan heel perfect enkel in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog beter om dit bedrijf logo dan ook in kleur te hebben. De meest aanwezige kleuren in een bedrijfslogo zijn de oorspronkelijke tinten. Ditzelfde zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op ruime afstand hiervan komen de secundaire tinten. Ditzelfde zijn de tinten die samengesteld zijn van de oorspronkelijke kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten gemixt worden. Wijk enkel in zeldzame gevallen van ditzelfde patroon af en bedenk: de uitzondering bekrachtigd de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond begeeft. Er gaat een uitdrukkelijke agressie van uit, dus pas ditzelfde gedetailleerd toe. Onder bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola gebruikt deze kleur al honderd jaar met aanzienlijk voorspoed!
Geel
Geel is een opgewekte, vrolijke kleur. Heel geschikt voor spelletjes, voor feestvieren, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook commerciële aanbieder die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Blauw
Blauw is de meest commerciële kleur, die prima samengaat met no-nonsense bedrijven. Integreer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en geloofwaardigheid uit te stralen.
Een embleem is buitengewoon doorslaggevend. In één oogopslag moeten consumenten van uw website en uw Facebook page kunnen zien waar uw winkelbedrijf voor komt. Een geschikt beeldmerk laat ditzelfde bewonderen en zorgt bovendien voor de herkenbaarheid van uw product. Maar wat is nu doorslaggevend bij het bronbestand van een beeldmerk?
Minder bekende tinten
Paars is kunstig, oranje straalt levenslust uit, en groenstaat voorhet milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd uitstekend, maar kijk uit met het combineren met de complementaire kleur. Dit valt veelvoudig niet effectief uit. De supplementaire kleur is de hoofd kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Logischerwijs is ditzelfde ook een kwestie van smaak.