Bent u opzoek naar een professioneel Journalist logo?
Bent u opzoek naar een journalist logo? Een logo die uw doelstellingen actief ondersteund en een positieve indruk achter laat bij uw (potentiële) klanten? Dan bent u bij ons aan het goede adres! Ons ervaren team maakt uw logo namelijk tot in de puntjes perfect.
Er bestaan veel voorkomende elementen die journalistieke bedrijven gebruiken in hun logo. De elementen hoeven niet altijd alledaags te zijn. Met onderstaande elementen kunt u ook een uniek logo tot stand laten brengen. De elementen die vaak worden toegepast in uw sector zijn:
- Een camera
- Een microfoon
- Een pen voornamelijk een inktpen
- Naam van de organisatie in het logo.
Bij het ontwerpen van een journalist logo is een mate van creativiteit gewenst. Als u de elementen op een creatieve manier durft te verwerken, kunt u zich namelijk onderscheiden van de rest.
U kunt er ook voor kiezen om andere elementen toe te passen in uw logo. Echter moet u wel opletten dat uw logo wel herkenbaar blijft. Indien het niet lukt om een creatief logo tot stand te laten brengen, kunnen wij u helpen. Het team van 15 euro logos ontwerpt met veel passie, creatieve logo’s.
Voorbeelden van journalist logo’s
Bij ons heeft u de keuze om uit verschillende pakketten te kiezen. De pakketten zijn oplopend in prijs en hoeveelheid zoals:
- Het basis pakket kost €15,-.
- Het luxe pakket kost €35,-.
- Het VIP pakket kost €55,-
- Het VIP Extra snel pakket kost €75,-
- VIP 3 pakket kost €125,-
- VIP 5 pakket kost €165,-
Voor iedereen is er het gepaste pakket om een journalist logo te ontwerpen.
Klik hier om uw eigen journalist logo te bestellen !
Adviezen voor het Ontwikkelen van Uw Journalist Logo
Variëren op Uw Embleem
Het profijt van een makkelijk bedrijfslogo is dat er gepast mee te variëren valt. Google wisselt voortdurend met de letterkleuren en met allerhande achtergronden. Voor ieder feest past Google zijn logo aan, terwijl het embleem – door de matigheid – nog steeds te herkennen is. Apple kan ook zonder gevaar de kleuren van zijn embleem aanpassen. Het blijft representatief.
Importantie van het Bruikbare Lettertype
Zo is er een lettertype voor alle merk. Kunt u het niet vinden? Dan kunt u altijd nog uw prive, unieke lettertype laten schetsen!
3 Basissoorten Bedrijfslogos
Woordlogos
Niet voor niks is typografie een gewilde specialisatie bij grafisch vormers. Een gevierd voorbeeld is het bedrijfslogo van Google. Ditzelfde is de bedrijfsnaam van het bedrijf in een bepaald lettertype, maar meestal in andere tinten en met diverse achtergronden.
Woordlogos bestaan veelvoudig enkel uit de bedrijfsnaam van het bedrijf. Af en toe stapt er ook nog een slagzin onder. Oninteressant en fantasieloos? Integendeel: er zijn rond de duizend verschillenden lettertypen die uw logo net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten exploderen.
Samenstelling van Pictogrammen en Teksten of Tekst
MacDonalds hanteert een gelijke kleuren als Shell. Een hoge gele M met erin, in het rood, de bedrijfsnaam. Starbucks zet een symbolische weergave van een topless zeemeermin in een kring, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het merk: Starbucks Coffee.
Hoewel er miljoenen logos bestaan, kunnen we ieder van deze logos in een van hieronder genoemde categorieën opnemen.
Beeldige Logos en Tekens
En wat te denken van dat appeltje, waar al een hap uit gehapt is? Dat omvat: “De baas van ditzelfde toestel is een kunstenaar, die niet op een dubbeltje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel in principe te tekenen met een notebook of een gsm? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Zozeer zijn het bedrijf logo, de bedrijfsnaam en het artikel al gekoppeld.
Een logo wat slechts uit een pictogram bestaat, is als het embleem van een artikel. Dit kan opvallend nadrukkelijk zijn. Een heldere, roodgele schelp aan de kant van de autoweg behelst: “Hier kan getankt worden” en “Dit is een pompstation van de Shell”. Door het bedrijf logo zijn al deze bewoordingen onnodig geworden.
Niet Uitsluitend voor Multinationals
Personen identificeren zich steeds meer met merken, en dat laten ze meestal bewonderen door het beeldmerk van dat product waarneembaar te dragen of bij zichzelf te hebben. Een beker met het beeldmerk van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten zien wie ze zijn, en wat hun normen zijn.
Een sterk handelsmerk heeft een sterk bedrijfslogo. Dat geldt voor grote merken, maar dat geldt net zo perfect voor minder bekende merken. Zorg dat mensen zichzelf ook met uw artikel kunnen identificeren!
Start voor Uw Huisstijl
Een embleem moet zo uitgewerkt worden dat het als hoeksteen kan functioneren voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor harmonie en overeenstemming in al uw kennisgeving met uw klanten en potentiële klanten. Dus in uw drukwerk en aanbiedingen, maar ook in uw advertenties, uw pamfletten en op uw drukwerk. Dit versterkt de beroepsmatige uitstraling van uw handelsbedrijf in belangrijke mate. Het beeldmerk is hoofdzaak in deze stijl. Houd hiermee rekening mee bij het uitwerken van uw bedrijfslogo.
Uw embleem Afstemmen voor de Feestdagen
Uw bedrijf logo in kerstkleuren of met een achtergrondje van eieren voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een nationale feestdag: het kan allemaal. Het is een andere methode om te communiceren met uw consumenten en sales leads.
Welke Kleuren in uw Beeldmerk?
Kleur hoeft niet in een beeldmerk. Een embleem kan heel gepast alleen in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog juister om ditzelfde logo dan ook in kleur te hebben. De meest voorkomende kleuren in een bedrijfslogo zijn de elementaire kleuren. Dit zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op grote afstand hiervan komen de minder bekende tinten. Dit zijn de tinten die samengesteld zijn van de oorspronkelijke kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze kleuren samengevoegd worden. Wijk alleen in zeldzame gevallen van dit programma af en bedenk: de uitzondering onderschrijft de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond treedt. Er gaat een expliciete geweldadigheid van uit, dus pas ditzelfde oplettend toe. Bij sommige merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola hanteert deze kleur al 100 jaar met veel geluk!
Blauw
Blauw is de meest doelmatige kleur, die prima harmonieert met no-nonsense dienstverlening. Integreer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en degelijkheid uit te stralen.
Geel
Geel is een joviale, lustige kleur. Heel volmaakt voor spelletjes, voor feesten, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook praktische dienstverleners die ditzelfde uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Minder bekende kleuren
Paars is artistiek, oranje straalt levensvreugde uit, en groenbelichaamthet milieu en duurzaamheid. Samenvoegen met zwart en wit is altijd perfect, maar kijk uit met het samenvoegen met de bijkomende kleur. Ditzelfde valt meestal niet gepast uit. De aanvullende kleur is de oorspronkelijke kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Logischerwijs is dit ook een kwestie van smaak.
Wel of Geen Embleem met een Kreet?
Maar onder omschrijving op een telefoontoestel of tablet wordt de tagline al presto te gecompliceerd leesbaar. Maak dan een additionele weergave zonder slagzin. Wilt u maar in één enkel bedrijf logo investeren? Selecteer dan voor een beeldmerk zonder slogan.
Een bedrijf logo is ongewoon important. In één blik moeten consumenten van uw webpagina en uw Facebook pagina kunnen observeren waar uw handelsbedrijf voor staat. Een bruikbaar journalist logo laat ditzelfde bewonderen en zorgt daarbij voor de herkenbaarheid van uw artikel. Maar wat is nu important onder het schetsen van een logo?