Apotheker Logo voor uw eigen Apotheek
Een apotheker logo moet een bepaald gevoel bij (uw) cliënten oproepen. Vertrouwen, zorg en veiligheid zijn bijvoorbeeld belangrijke gevoelens die een cliënt wil voelen. Het is daarom belangrijk om door middel van uw apotheker logo vertrouwen op te wekken zodat cliënten voor uw apotheek gaan kiezen.
Elk logo is uniek, hoe erg sommige logo’s ook op elkaar lijken. Binnen de gezondheidszorg bestaan er veel verschillende soorten takken en elke tak wil weer een compleet andere uitstraling naar haar cliënten. Logo’s willen namelijk een bepaalde indruk uitstralen naar haar cliënten.
Het is in eerste instantie belangrijk dat uw logo apotheker herkenbaar is. Wanneer u een geschikt logo hebt, herkennen uw cliënten uw apotheek meteen. Om uw logo herkenbaar te maken is het belangrijk om uw logo simpel te houden. Op die manier is uw apotheker logo zelfs in het zwart en wit herkenbaar.
Voorbeelden van apotheker logo’s
Om het logo zoveel mogelijk naar wens te voldoen, bieden wij u pakketten aan waarbij het mogelijk is het logo onbeperkt te kunnen wijzigen.
De meeste apotheker logo hebben veel voorkomende elementen. Wij hebben deze veel voorkomende elementen voor een apotheek logo op een rijtje gezet:
- Plus (+)
- Slang
- Naam in logo
- Pil (medicijnen)
Dee meest voorkomende logo in een apotheek logo zijn het volgende:
- Blauw
- Groen
- Wit
- Rood
U kunt ervoor kiezen om ook deze veel voorkomende elementen te verwerken in uw apotheker logo. Verwerk deze elementen dan zo origineel mogelijk in uw apotheek logo. Wanneer u andere aspecten in uw logo wilt hebben, raden wij u aan om er voor te zorgen dat het nog wel duidelijk is dat het om een apotheek gaat.
Onze grafische designers staan voor u klaar om uw logo te ontwikkelen. Aan de hand van uw wensen en eisen ontwikkelen wij een handgemaakt artslogo voor uw praktijk. Op die manier ontvangt u gegarandeerd een origineel logo.
U kunt kiezen uit de volgende pakketten:
Bekijk al onze prijzen en pakketten.
Tips voor het Construeren van Uw Logo Apotheker
Een bedrijfslogo is bovenmatig gewichtig. In één keer moeten klanten van uw site en uw Facebook pagina kunnen observeren waar uw concern voor stapt. Een uitstekend embleem laat dit bewonderen en zorgt bovendien voor de herkenbaarheid van uw merk. Maar wat is nu gewichtig bij het tekenen van een bedrijfslogo?
3 Basissoorten Emblemen
Woordlogos
Niet voor niks is typografie een populaire toespitsing onder grafisch vormgevers. Een vertrouwd voorbeeld is het bedrijf logo van Google. Ditzelfde is de bedrijfsnaam van het product in een onveranderlijk lettertype, maar vaak in andere tinten en met verscheidene achtergronden.
Woordlogos bestaan veel voorkomend enkel uit de naam van het artikel. Af en toe staat er ook nog een slagzin bij. Doorsnee en slaapverwekkend? Integendeel: er zijn honderden verschillenden lettertypen die uw embleem net dát cachet en die uitstraling kunnen geven om het eruit te laten klappen.
Symbolische Bedrijf logos en Tekens
Een logo wat enkel uit een icoon bestaat, is als het beeldmerk van een handelsmerk. Ditzelfde kan zeldzaam krachtig zijn. Een verlichte, roodgele schelp aan de kant van de verkeersweg behelst: “Hier kan getankt worden” en “Dit is een tankstation van de Shell”. Door het embleem zijn al deze teksten overbodig geworden.
En wat te denken van dat appeltje, waar al een beet uit gebeten is? Dat betekent: “De houder van dit toestel is een ontwerper, die niet op een dubbeltje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel in principe te creëren met een computer of een telefoon? Niemand die zichzelf deze vraag nog stelt. Op die manier zijn het bedrijf logo, de naam en het artikel al gekoppeld.
Ofschoon er miljoenen bedrijf logos bestaan, kunnen we elk van deze bedrijf logos in een van hieronder genoemde categorieën opnemen.
Integratie van Plaatjes en Teksten of Bewoording
MacDonalds hanteert dezelfde kleuren als Shell. Een ruime gele M met erin, in het rood, de bedrijfsnaam. Starbucks zet een symbolische weergave van een topless meermin in een cirkel, met in een buitencirkel de naam en het product: Starbucks Coffee.
Zichtbaarheid op Slimme telefoons en Tablets
Sinds 2 jaar arriveren de meeste webbezoekers uw website binnen geleid door een telefoon of een tablet. Niet uitsluitend moet uw volmaakte website responsive zijn, zodat de inhoud zichzelf adapteert aan het model van het beeldscherm, ook uw bedrijf logo moet effectief te aanschouwen zijn op een geringer device. Als personen er een loep onder moeten halen om de tekst op uw embleemte lezen dan roept dat vanzelfsprekend irritatie op.
Uw beeldmerk Bijstellen voor de Feestdagen
Uw beeldmerk in kerstkleuren of met een achtergrondje van kerstmannen voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een binnenlandse feestdag: het kan allemaal. Het is een supplementaire methodiek om te communiceren met uw klanten en potentiële klanten.
Welke Tinten in uw Embleem?
Kleur hoeft niet in een beeldmerk. Een beeldmerk kan heel gepast alleen in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog treffender om ditzelfde embleem dan ook in kleur te hebben. De meest voorkomende kleuren in een embleem zijn de primaire kleuren. Ditzelfde zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op ruime afstand hiervan verschijnen de secundaire kleuren. Ditzelfde zijn de kleuren die gemixed zijn van de hoofd tinten: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze kleuren samengesteld worden. Wijk slechts in uitzonderingsgevallen van ditzelfde patroon af en bedenk: de uitzondering versterkt de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond stapt. Er gaat een sommige geweldadigheid van uit, dus pas dit zorgvuldig toe. Bij bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola gebruikt deze kleur al honderd jaar met aanzienlijk triomf!
Blauw
Blauw is de meest commerciële kleur, die prima rijmt met no-nonsense dienstverlening. Koppel blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en geloofwaardigheid uit te stralen.
Geel
Geel is een feestelijke, vreugdevolle kleur. Heel effectief voor spelletjes, voor uitgaan, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook no-nonsense leverancier die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Variëren op Uw Bedrijf logo
Het profijt van een simpel beeldmerk is dat er passend mee te variëren valt. Google varieert non-stop met de letterkleuren en met diverse achtergronden. Voor alle feestje past Google zijn logo aan, hoewel het beeldmerk – door de simpelheid – nog steedstreffendis. Apple kan ook zonder gevaar de kleuren van zijn beeldmerk aanpassen. Het blijft treffend.
Bijkomende kleuren
Paars is kunstzinnig, oranje straalt levenslust uit, en groen komt voor het milieu en duurzaamheid. Samenvoegen met zwart en wit is altijd bruikbaar, maar kijk uit met het combineren met de additieve kleur. Dit valt vaak niet effectief uit. De complementaire kleur is de hoofd kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Zeker is dit ook een kwestie van smaak.
Niet Als enige voor Multinationals
Mensen identificeren zichzelf steeds meer met merken, en dat laten ze vaak aanschouwen door het beeldmerk van dat product waarneembaar te dragen of bij zichzelf te hebben. Een beker met het bedrijf logo van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten zien wie ze zijn, en wat hun waarden zijn.
Een sterk handelsmerk heeft een sterk embleem. Dat geldt voor aanzienlijke merken, maar dat geldt net zo goed voor minder bekende merken. Zorg dat mensen zichzelf ook met uw bedrijf kunnen identificeren!
Wel of Geen Logo Apotheker met een Leus?
Een passende kreet is veel geld waard. Het is als een magische tactiek die klanten verdient: een kloppende copywriter is zijn goud dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze leus ook op het beeldmerk? Denk er effectief over na waar u het logo voor wilt gebruiken. De leus mag natuurlijkerwijs op het beeldmerk als het utiliseert wordt voor uw webpagina, websites, adWords en Facebook advertenties.