Een Tijdloos IT Logo Vanaf 15 Euro!
Stel u eens voor, een logo dat overal in de wereld van informatica bekent is. Het IT logo dat iedereen van uw generatie wel moet kennen, ook al is de persoon niet eens bekent met het product of dienst dat u levert. Zulke naamsbekendheid begint klein. Het begint allemaal bij het eerste ontwerp van uw IT logo.
Een logo is niet zomaar iets, het is echt niet alleen voor de Coca-Cola’s van deze wereld. Zelfs de kleinere ondernemingen en start-ups hebben baat bij een goed ontworpen logo.
Een logo hoeft niet duur te zijn, een logo kan al ontworpen worden voor slechts 15 euro en dit geldt niet alleen voor IT logo’s, dit geldt voor alle logo’s. Logo’s zullen ontworpen worden door ontwerpers wie een passie voor ontwerpen hebben, waar de creativiteit hun in de bloed zit.
Dus wat maakt een Logo IT nou zo speciaal? Dat hangt van allerlei elementen af. In de IT liggen de waarden heel anders dan bij een band of leverancier van groente en fruit. Over het algemeen zijn de volgende elementen zeer populair binnen de IT:
- Baluw / Zwart
- Text als logo
- Combinatie van hoekig / rond
- Strak
Een mooi, verleidelijk of professioneel logo hebben, heeft een gunstiger effect op de naamsbekendheid van het merk/naam en heeft vervolgens weer invloed op de omzet.
Maar een logo IT hoeft niet altijd net zo professioneel of altijd tekst als logo te hebben. Hoewel het een populaire trend is binnen de IT bent u helemaal vrij om het logo van voor tot achter te bepalen. Een goed logo laat namelijk altijd de organisatie zijn waarden zien.
Om u te helpen met het kiezen en creëren van een logo zijn er enkele pakketten ontwikkeld.
Pakketten die uit 1 logo bestaan zijn:
- Het basis pakket kost €15,-.
- Het luxe pakket kost €35,-.
- Het VIP pakket kost €55,-.
- Het VIP extra snel pakket kost €75,-
Pakketten die uit meerdere logo’s bestaan zijn:
- Het VIP 3 pakket kost €125,-
- Het VIP 5 pakket kost €165,-
Klik hier om uw eigen IT logo te bestellen !
Aanbevelingen voor het Schetsen van Uw Embleem
Start voor Uw Huisstijl
Een embleem moet zo opgesteld worden dat het als start kan dienst doen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor eenstemmigheid en harmonie in al uw publicaties met uw klanten en leads. Dus in uw brieven en voorstellen, maar ook in uw advertenties, uw websites en op uw flyers. Ditzelfde verbetert de betrouwbare look en feel van uw organisatie in hoge mate. Het beeldmerk is bepalend in deze stijl. Houd hier rekening mee onder het beginontwerp van uw bedrijf logo.
3 Basissoorten Bedrijf logos
Beeld Bedrijfslogos en Plaatjes
En wat te denken van dat appeltje, waar al een beet uit gevreten is? Dat behelst: “De eigenaar van ditzelfde toestel is een creatief iemand, die niet op een euro meer of minder kijkt.” Maar wat heeft een appel werkelijk te bedenken met een notebook of een smartphone? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Op die manier zijn het bedrijfslogo, de naam en het artikel al verbonden.
Een IT logo wat uitsluitend uit een pictogram bestaat, is als het logo van een product. Dit kan zeldzaam terk zijn. Een heldere, roodgele schelp aan de kant van de autoweg behelst: “Hier kan getankt worden” en “Dit is een benzinepomp van de Shell”. Door het logo zijn al deze letters nodeloos geworden.
Hoewel er miljoenen logos bestaan, kunnen we alle van deze emblemen in een van onderste categorieën neerzetten.
Unificatie van Afbeeldingen en Formulering of Letters
MacDonalds gebruikt overeenkomstige tinten als Shell. Een aanzienlijke gele M met daarin, in het rood, de bedrijfsnaam. Starbucks zet een beeld versie van een topless zeemeermin in een cirkel, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het artikel: Starbucks Coffee.
Woordlogos
Woordlogos bestaan dikwijls uitsluitend uit de naam van het merk. Nu en dan treedt er ook nog een kreet onder. Saai en ongeïnspireerd? Integendeel: er zijn tienduizenden variaties lettertypen die uw embleem net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten opspringen.
Niet voor niets is typografie een gewenste specialisatie onder grafisch vormgevers. Een vertrouwd voorbeeld is het bedrijfslogo van Google. Ditzelfde is de naam van het concern in een consistent lettertype, maar herhaaldelijk in optionele kleuren en met verscheidene achtergronden.
Significantie van het Goede Lettertype
Zo is er een lettertype voor elk bedrijf. Kunt u het niet vinden? Dan kunt u altijd nog uw prive, uitzonderlijke lettertype laten schetsen!
Geel
Geel is een dartelige, opgewekte kleur. Heel geschikt voor spelletjes, voor uitgaan, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook praktische leverancier die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Wel of Geen Bedrijf logo met een Tagline?
Een fijne kreet is goud waard. Het is als een magische methode die consumenten in de wacht sleept: een handige schrijver is zijn platina dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze slagzin ook op het ITlogo? Denk er uitstekend over na waar u het embleem voor wilt gebruiken. De leus mag zeker op het bedrijfslogo als het utiliseert wordt voor uw website, nieuwsbrieven, adWords en Facebook advertenties.
Welke Tinten in uw Beeldmerk?
Kleur hoeft niet in een beeldmerk. Een logo IT kan heel perfect enkel in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog treffender om dit beeldmerk dan ook in kleur te hebben. De meest gebruikte kleuren in een beeldmerk zijn de primaire tinten. Ditzelfde zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op aanzienlijke afstand hiervan arriveren de bijkomende tinten. Dit zijn de kleuren die samengevoegd zijn van de hoofd kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze kleuren samengesteld worden. Wijk enkel in uitzonderingsgevallen van ditzelfde plan af en bedenk: de uitzondering conformeert de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond komt. Er gaat een expliciete agressie van uit, dus pas dit exact toe. Bij bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al 100 jaar met aanzienlijk voorspoed!
Blauw
Blauw is de meest no-nonsense kleur, die prima strookt met no-nonsense dienstverlening. Verenig blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Uw beeldmerk Aanpassen voor de Feestdagen
Uw beeldmerk in kerstkleuren of met een achtergrondje van tronen voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een binnenlandse feestdag: het kan allemaal. Het is een extra tactiek om te communiceren met uw consumenten en leads.
Ondergeschikte kleuren
Paars is artistiek, oranje straalt levensvreugde uit, en groen staat voor het milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd effectief, maar kijk uit met het samenvoegen met de supplementaire kleur. Ditzelfde valt dikwijls niet perfect uit. De complementaire kleur is de oorspronkelijke kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Zeker is dit ook een kwestie van smaak.
Opvallend op Telefoons en Tablets
Sinds twee jaar arriveren de meeste websitebezoekers uw webpagina binnen geleid door een smartphone of een tablet. Niet slechts moet uw volledige site responsive zijn, zodat de inhoud zich veranderd aan het ontwerp van het toestel, ook uw logo IT moet gepast te zien zijn op een kleiner apparaat. Als personen er een loep onder moeten nemen om de letters op uw logoleesbaar dan roept dat logischerwijs irritatie op.
Uw Beeldmerk Perfectioneren
Uw onderneming transformeert, en uw logo IT transformeert mee. Simpel doen! Uw bedrijfslogo symboliseert uw handelsmerk!
Variëren op Uw Logo
Het voordeel van een algemeen bedrijf logo is dat er gepast mee te variëren valt. Google varieert veelvuldig met de letterkleuren en met allerhande achtergronden. Voor elk feestje past Google zijn beeldmerk aan, terwijl het beeldmerk – door de eenvoudigheid – nog steeds te herkennen is. Apple kan ook zonder ellende de tinten van zijn beeldmerk bijstellen. Het blijft representatief.