Wilt u uzelf promoten met uw eigen DJ logo?
Om een naam te maken als DJ moet u uw eigen brand opzetten. Het is belangrijk om u te onderscheiden van de rest. Dit doet u door uzelf te promoten. Promoten is op veel verschillende manieren mogelijk. Denk maar aan social media, televisie en/of radio en natuurlijk op heel feesten en partijen optreden.
Maar al die verschillende manieren om uw zelf te promoten hebben één ding overeen. U heeft uw eigen logo duidelijk in beeld. Een logo is het gezicht van uw brand. Zodra mensen uw logo zien, moeten ze meteen weten met welke artiest ze te maken hebben.
Een logo laat uw persoonlijkheid zien. Daarnaast maakt het logo duidelijk welke muziekbranche u vertegenwoordigd. Het is het gezicht van uw brand, dat misschien wel de hele wereld overgaat. Het is daarom belangrijk om een logo te hebben die bij u past.
Een logo vraagt aandacht en tijd. DJ logo’s zijn creatief, inspirerend en duidelijk. Maar wat nou als het u maar niet lukt om een DJlogo te ontwerpen die bij u past? Of heeft u geen tijd om een DJ logo te ontwerpen? Wij zijn er dan voor u om uw logo wensen uit te laten komen.
Er zijn een aantal veelvoorkomende onderdelen in DJlogo’s:
- draaitafels
- vinyl platen
- equalizer
- strakke letters
- uw DJ-naam in het logo
Laat uw creativiteit de vrije loop, wees uniek en verwar uw publiek niet. Wanneer uw logo te veel op dat van een andere artiesten lijkt, weet het publiek niet meer wie u bent. Zorg daarom voor een onderscheidend logo.
Logo voorbeelden
Laat u hieronder inspireren door een paar voorbeelden!
Vertel ons uw wensen en wij creëren een uniek logo dat helemaal bij u past. Er zijn een aantal pakketten die wij aanbieden. Wilt u een logo waarvan u tot in de details uw logo aan kunt passen? Of wilt u kunnen kiezen uit een aantal mogelijke DJ logo’s?
Wij bieden de volgende pakketten aan:
- Basis pakket
- Luxe pakket
- VIP
- VIP Extra Snel
- VIP 3
- VIP 5
Klik hier om uw eigen DJ logo te bestellen !
Tips voor het Ontwerpen van Uw Beeldmerk
Wel of Geen Bedrijf logo met een Tagline?
Een propere tagline is goud waard. Het is als een magische werkwijze die bezoekers binnenhaalt: een gepaste tekstschrijver is zijn geld dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze leus ook op het beeldmerk? Denk er effectief over na waar u het bedrijf logo voor wilt gebruiken. De kreet mag vanzelfsprekend op het beeldmerk als het gebruikt wordt voor uw site, folders, adWords en Facebook advertenties.
Gewichtigheid van het Beste Lettertype
Een stevig, zwaar lettertype is stoer en mannelijk. Selecteer dat dus niet voor het embleem van een balletschool. Een “handgeschreven” lettertype met stijlvolle, huppelende tekst is hier aanzienlijk geschikter voor. Heeft u een schadeherstel merk? Er zijn lettertypen waarvan de bewoording half omkieperen en chaotisch gerangschikt zijn.
3 Basissoorten Beeldmerken
Beeld Logos en Plaatjes
Een logo wat enkel uit een pictogram bestaat, is als het bedrijfslogo van een product. Dit kan uitermate nadrukkelijk zijn. Een opvallende, roodgele schelp aan de kant van de snelweg behelst: “Hiermee kan getankt worden” en “Dit is een pompstation van de Shell”. Door het bedrijf logo zijn al deze formulering overbodig geworden.
En wat te denken van dat appeltje, waar al een deel uit gevreten is? Dat betekent: “De bezitter van dit toestel is een kunstenaar, die niet op een tientje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel feitelijk te ontwikkelen met een computer of een telefoon? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Zodanig zijn het beeldmerk, de bedrijfsnaam en het artikel al verbonden.
Alhoewel er miljoenen bedrijf logos bestaan, kunnen we alle van deze bedrijf logos in een van onderste categorieën neerzetten.
Unificatie van Iconen en Woorden of Karakters
MacDonalds hanteert identieke tinten als Shell. Een grote gele M met daarin, in het rood, de naam. Starbucks zet een metaforische bewerking van een topless meermin in een kring, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het bedrijf: Starbucks Coffee.
Woordlogos
Niet voor niks is typografie een geliefde specialisatie onder grafisch vormers. Een gerenommeerd voorbeeld is het beeldmerk van Google. Ditzelfde is de naam van het product in een onveranderlijk lettertype, maar frequent in aanvullende kleuren en met gevariëerde achtergronden.
Woordlogos bestaan vaak alleen uit de naam van het organisatie. Sporadisch treedt er ook nog een kreet bij. Eentonig en trutterig? Integendeel: er zijn rond de duizend soorten lettertypen die uw bedrijf logo net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten springen.
Variëren op Uw Bedrijf logo
Het voordeel van een normaal embleem is dat er effectief mee te variëren valt. Google varieert voortdurend met de letterkleuren en met diverse achtergronden. Voor elk feest past Google zijn embleem aan, hoewel het logo – door de matigheid – nog steeds te herkennen is. Apple kan ook zonder risico de tinten van zijn logo bijstellen. Het blijft treffend.
Een logo is onalledaags bepalend. In één blik moeten consumenten van uw webpagina en uw Facebook page kunnen zien waar uw winkelbedrijf voor komt. Een bruikbaar bedrijfslogo laat ditzelfde bekijken en zorgt bovendien voor de herkenbaarheid van uw organisatie. Maar wat is nu bepalend bij het formaat van een bedrijf logo?
Welke Kleuren in uw Embleem?
Kleur hoeft niet in een beeldmerk. Een logo kan heel uitstekend als enige in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog beter om dit bedrijfslogo dan ook in kleur te hebben. De meest voorkomende tinten in een logo zijn de elementaire kleuren. Ditzelfde zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op belangrijke afstand hiervan komen de minder bekende kleuren. Ditzelfde zijn de kleuren die gemixed zijn van de elementaire tinten: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten samengevoegd worden. Wijk uitsluitend in afwijkende gevallen van dit draaiboek af en bedenk: de uitzondering bekrachtigd de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond begeeft. Er gaat een nadrukkelijke agressie van uit, dus pas ditzelfde gedetailleerd toe. Onder sommige merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al honderd jaar met veel enthousiasme!
Geel
Geel is een lustige, joviale kleur. Heel perfect voor spelletjes, voor uitgaan, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook praktische aanbieder die ditzelfde uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Blauw
Blauw is de meest praktische kleur, die prima strookt met no-nonsense diensten. Combineer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Basis voor Uw Huisstijl
Een embleem moet zo uitgedacht worden dat het als uitgangspunt kan dienen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor eenheid en overeenstemming in al uw publicaties met uw klanten en leads. Dus in uw pamfletten en offertes, maar ook in uw advertenties, uw nieuwsbrieven en op uw brochures. Dit vergroot de beroepsmatige look en feel van uw merk in ruime mate. Het bedrijf logo is vooraanstaand in deze stijl. Houd hier rekening mee bij het model van uw embleem.
Ondergeschikte tinten
Paars is kunstig, oranje straalt levenslust uit, en groen weerspiegelt het milieu en duurzaamheid. Samenvoegen met zwart en wit is altijd perfect, maar kijk uit met het samenvoegen met de complementaire kleur. Ditzelfde valt vaak niet geschikt uit. De supplementaire kleur is de hoofd kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Vanzelfsprekend is ditzelfde ook een kwestie van smaak.
Niet Enkel voor Multinationals
Mensen identificeren zichzelf steeds meer met merken, en dat laten ze veel voorkomend bekijken door het bedrijf logo van dat merk waarneembaar te dragen of bij zich te hebben. Een beker met het bedrijfslogo van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten bekijken wie ze zijn, en wat hun normen zijn.
Een sterk product heeft een sterk embleem. Dat geldt voor hoge merken, maar dat geldt net zo kwalitatief voor minder belangrijke merken. Zorg dat mensen zichzelf ook met uw merk kunnen identificeren!