Dierenarts Logo Al vanaf 15 Euro!
Een logo laat de eerste indruk van uw dierenartspraktijk zien. De waarden van uw praktijk moeten worden omgezet in het logo. Na een langere periode gaan cliënten de waarden herkennen en koppelen ze aan het beeldmerk. 15 euro logos helpt, zodat uw dierenartslogo afgestemd wordt op de juiste doelgroep.
Het ontwerpen van een dierenarts logo is een grote uitdaging. Bij het bedenken van een logo moet u goed nagaan op welke wijze u de doelgroep wilt trekken. Des te beter u van tevoren nadenkt, des te beter uw logo begrepen wordt. Het publiek kan uw logo namelijk vanuit een heel ander perspectief zien.
Een dierenarts logo wordt vooral op zichzelf gebruikt voor facturen, visitekaartjes, bedrijfskleding en voor uw website. Echter wilt u dat uw logo aansluit bij de wensen van de doelgroep. U kunt diverse elementen toepassen die de wensen van de doelgroep kunnen bevredigen zoals:
- Dieren
- Blauw
- Slang
- Kruis
Bovenstaande elementen kunt u toepassen bij het ontwerpen van uw logo. Het element dieren wordt vaak toegepast. Meestal worden er meerdere dieren in een logo gebruik. Een paard, hond en kat zijn favoriet bij velen. Echter is het niet verplicht om standaard elementen toe te passen aan uw logo. U kunt ook andere elementen toepassen. Het is wel van belang dat uw dierenartslogo herkenbaar blijft.
Logo Dierenarts voorbeelden
Laat u hieronder inspireren door een paar dierenartsenpraktijk logo voorbeelden!
Bij 15 euro logos heeft u de keuze uit verschillende pakketten die uw onderscheidende logo tot stand laten komen. Er zijn verschillende pakketten ontwikkeld waarbij u briefpapier, flyers, of uw auto mee kan laten bedrukken. De onderstaande pakketten kunt u zelfs gebruiken voor groot drukwerk.
- VIP
- VIP Extra Snel
- VIP 3
- VIP 5
Pakket waarbij het logo alleen geschikt is voor de website
- Basis
- Luxe
Klik hier om het dierenarts logo te bestellen
Adviezen voor het Ontwikkelen van Uw Dierenarts Logo
Een embleem is opmerkelijk important. In één blik moeten bezoekers van uw webpagina en uw Facebook pagina kunnen zien waar uw organisatie voor treedt. Een effectief embleem laat dit bekijken en zorgt daarbij voor de herkenbaarheid van uw organisatie. Maar wat is nu belangrijk onder het tekenen van een bedrijfslogo?
3 Basissoorten Logo’s voor Dierenartsen
Woordlogos
Niet voor niets is typografie een begeerde specialisatie onder grafisch vormers. Een gevierd voorbeeld is het logo van Google. Dit is de bedrijfsnaam van het bedrijf in een consistent lettertype, maar veel voorkomend in andere tinten en met velerlei achtergronden.
Woordlogos bestaan veelvoudig als enige uit de bedrijfsnaam van het handelsbedrijf. Soms begeeft er ook nog een tagline bij. Weinig inspirerend en zonder fantasie? Daarentegen: er zijn rond de duizend categorieën lettertypen die uw embleem net dát cachet en die uitstraling kunnen geven om het eruit te laten springen.
Hoewel er miljoenen bedrijf logos bestaan, kunnen we alle van deze logos in een van hieronder genoemde categorieën opnemen.
Groepering van Pictogrammen en Woorden of Formulering
MacDonalds gebruikt dezelfde kleuren als Shell. Een belangrijke gele M met daarin, in het rood, de bedrijfsnaam. Starbucks zet een metaforische equivalent van een topless zeemeermin in een kring, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het product: Starbucks Coffee.
Beeld Logos en Iconen
En wat te denken van dat appeltje, waar al een stuk uit gegeten is? Dat behelst: “De machthebber van dit apparaat is een creatief iemand, die niet op een centje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel eigenlijk te ontwerp met een notebook of een smartphone? Niemand die zichzelf deze vraag nog stelt. Op die manier zijn het bedrijf logo, de naam en het merk al gekoppeld.
Een dierenartsenklinieken logo wat alleen uit een pictogram bestaat, is als het bedrijfslogo van een handelsmerk. Ditzelfde kan wonderlijk krachtig zijn. Een verlichte, roodgele schelp aan de kant van de snelweg omvat: “Hier kan getankt worden” en “Ditzelfde is een tankstation van de Shell”. Door het beeldmerk zijn al deze teksten nodeloos geworden.
Uw Dierenartsenpraktijk Logo Bijstellen voor de Feestdagen
Uw embleem in kerstkleuren of met een achtergrondje van eieren voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een nationale feestdag: het kan allemaal. Het is een supplementaire wijze om te communiceren met uw bezoekers en potentiële klanten.
Niet Enkel voor Multinationals
Personen identificeren zich steeds meer met merken, en dat laten ze herhaaldelijk bewonderen door het embleem van dat merk zichtbaar te dragen of bij zich te hebben. Een beker met het bedrijf logo van Starbucks, bv.. Zo kunnen ze laten zien wie ze zijn, en wat hun maatstaven zijn.
Een sterk dierenartsen logo heeft een sterk logo. Dat geldt voor ruime merken, maar dat geldt net zo bruikbaar voor minder grote merken. Zorg dat mensen zich ook met uw merk kunnen identificeren!
Welke Tinten in uw Dierenartsen Logo?
Kleur hoeft niet in een Logo voor dierenartsen. Een logo kan heel uitstekend als enige in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog treffender om ditzelfde beeldmerk dan ook in kleur te hebben. De meest gebruikte kleuren in een beeldmerk zijn de primaire tinten. Dit zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op aanzienlijke afstand hiervan komen de bijkomende tinten. Dit zijn de tinten die samengesteld zijn van de oorspronkelijke kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze kleuren samengevoegd worden. Wijk alleen in uitzonderingsgevallen van dit plan af en bedenk: de uitzondering onderschrijft de regel!
Geel
Geel is een dartelige, fleurige kleur. Heel kwalitatief voor spelletjes, voor party’s, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook commerciële bedrijven die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond komt. Er gaat een specifieke agressie van uit, dus pas dit oplettend toe. Onder sommige merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al 100 jaar met veel enthousiasme!
Blauw
Blauw is de meest doelmatige kleur, die prima klopt met no-nonsense bedrijven. Koppel blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Duidelijkheid op Slimme telefoons en Tablets
Sinds twee jaar verschijnen de meeste webbezoekers uw webpagina binnen geleid door een gsm of een ipad. Niet slechts moet uw hele webpagina responsive zijn, zodat de inhoud zichzelf passend maakt aan het ontwerp van het beeldscherm, ook uw beeldmerk moet bruikbaar te bekijken zijn op een kleiner device. Als mensen er een loep bij moeten halen om de woorden op uw bedrijf logoleesbaar dan roept dat zeker irritatie op.
Minder bekende tinten
Paars is creatief, oranje straalt levensvreugde uit, en groen treedt voor het milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd passend, maar kijk uit met het samenvoegen met de additionele kleur. Ditzelfde valt meestal niet kwalitatief uit. De aanvullende kleur is de oorspronkelijke kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Vanzelfsprekend is ditzelfde ook een kwestie van smaak.
Wel of Geen Logo Dierenartsen met een Leus?
Een gepaste leus is veel geld waard. Het is als een tover aanpak die klanten scoort: een fijne tekstschrijver is zijn geld dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze kreet ook op het logo? Denk er goed over na waar u het bedrijf logo voor wilt gebruiken. De slagzin mag zeker op het logo als het hanteert wordt voor uw webpagina, flyers, adWords en Facebook advertenties.
Variëren op Uw Bedrijfslogo
Het profijt van een algemeen logo is dat er goed mee te variëren valt. Google wisselt herhaaldelijk met de letterkleuren en met verscheidene achtergronden. Voor ieder feestje past Google zijn beeldmerk aan, hoewel het bedrijf logo – door de soberheid – nog steedstypischis. Apple kan ook zonder gevaar de tinten van zijn embleem aanpassen. Het blijft representatief.