Communicatie Logo | Logo Communicatiebureau? Al Vanaf 15 Euro!

Wilt u optimaal communiceren? Een communicatie logo biedt de mogelijkheid!

Oorspronkelijk is het woord “logo” afgeleid vanuit de Griekse oudheid “logos”. Wat op “woord” beduid. Dat klinkt logisch.

Echter is het ontwerpen van een logo nog een lastig karwei. Er zijn veel factoren aanwezig waar u rekening mee moet houden. Wat zorgt ervoor dat uw logo succesvol is?

prijzen_knop          bestel_knop

Ten eerste wees origineel in uw ontwerp. De meerderheid aan organisaties blijft steken op elementen die een logo succesvol moeten maken.

Logo voorbeelden

Laat u hieronder inspireren door een paar communicatie logo voorbeelden!

voorbeeld communicatie logo   logo communicatielogo communicatiebureau

Communicatiebureau logovoorbeeld communicatiebureau logocommunicatie logo

Veel gebruikte elementen in een communicatiebureau logo zijn:

  • Roze
  • Een praatwolk
  • De naam in het logo
  • Strak design
  • platte vorm

Het is zeker goed om uw ontwerp af te stemmen op uw organisatie. Maar neem het niet te nauw. Wees creatief en durf lef te tonen. Denk out of the box.

Ten tweede is de eerste indruk bepalend voor uw onderneming. Het is cruciaal om een goede indruk achter te laten met uw communicatie logo. Indien iemand een negatieve indruk heeft tegenover een organisatie, is het lastig om de indruk te herstellen, van negatief naar positief. De hamvraag voor het creëren van de eerste indruk luidt: “Wat wil ik uitstralen naar mijn doelgroep toe”.

Ten derde vormt een logo de bouwsteen van uw huisstijl, oftewel corporate identity. De elementen die in een logo verwerkt zitten komen daarin terug. Ze zorgen op het langere termijn voor herkenbaarheid en een gewenste identiteit.

15 euro logo’s bied verschillende pakketten aan die u kunt kiezen om uw creatieve logo tot stand te laten brengen. Afhankelijk van het pakket wat u aanschaft, kunt u op- en aanmerkingen sturen indien u die over het logo heeft. Wij passen het logo naar uw stijl en wensen aan. Een aanpassing duurt 1 tot 2 dagen. Klik hier om het communicatie logo te bestellen.

prijzen_knop          bestel_knop

Tips voor het Construeren van Uw Communicatie logo

Niet Enkel voor Multinationals

Personen identificeren zichzelf steeds meer met merken, en dat laten ze veel voorkomend observeren door het beeldmerk van dat handelsmerk waarneembaar te dragen of onder zichzelf te hebben. Een beker met het embleem van Starbucks, bv.. Zo kunnen ze laten observeren wie ze zijn, en wat hun normen zijn.
Een sterk handelsmerk heeft een sterk logo. Dat geldt voor aanzienlijke merken, maar dat geldt net zo passend voor minder bekende merken. Zorg dat mensen zichzelf ook met uw handelsmerk kunnen identificeren!

Zichtbaarheid op Telefoons en Tablets

Sedert twee jaar arriveren de meeste webbezoekers uw webpagina binnen middels een telefoon of een ipad. Niet uitsluitend moet uw volkomen webpagina responsive zijn, zodat de inhoud zich aanpast aan het formaat van het scherm, ook uw bedrijfslogo moet goed te bewonderen zijn op een minder groot apparaat. Als mensen er een loep bij moeten nemen om de letters op uw logoleesbaar dan roept dat logischerwijs irritatie op.

3 Basissoorten Communicatie logos

Beeld Beeldmerken en Icoontjes

Een beeldmerk wat enkel uit een icoon bestaat, is als het embleem van een product. Ditzelfde kan bijzonder nadrukkelijk zijn. Een opvallende, roodgele schelp aan de kant van de verkeersweg behelst: “Hiermee kan getankt worden” en “Dit is een pompstation van de Shell”. Door het embleem zijn al deze tekst overbodig geworden.

En wat te denken van dat appeltje, waar al een deel uit gebeten is? Dat betekent: “De machthebber van ditzelfde device is een ontwerper, die niet op een dubbeltje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel eigenlijk te opstellen met een notebook of een smartphone? Niemand die zichzelf deze vraag nog stelt. Dermate zijn het bedrijfslogo, de bedrijfsnaam en het merk al verweven.

Alhoewel er miljoenen bedrijfslogos bestaan, kunnen we ieder van deze communicatiebureau logos in een van onderstaande categorieën zetten.

Vermenging van Icoontjes en Letters of Karakters

MacDonalds utiliseert een gelijke kleuren als Shell. Een belangrijke gele M met erin, in het rood, de naam. Starbucks zet een metaforische beschrijving van een topless meermin in een kring, met in een buitencirkel de naam en het merk: Starbucks Coffee.

Woordlogos

Niet voor niets is typografie een gewenste toespitsing bij grafisch ontwikkelaars. Een beroemd voorbeeld is het beeldmerk van Google. Ditzelfde is de bedrijfsnaam van het handelsbedrijf in een stabiel lettertype, maar herhaaldelijk in supplementaire kleuren en met allerhande achtergronden.

Woordlogos bestaan veelvoudig enkel uit de naam van het bedrijf. Nu en dan treedt er ook nog een slogan bij. Zonder fantasie en fantasieloos? Daarentegen: er zijn duizenden soorten lettertypen die uw bedrijf logo net dát cachet en die uitstraling kunnen geven om het eruit te laten opspringen.

Uw embleem Bijstellen voor de Feestdagen

Uw bedrijfslogo in kerstkleuren of met een achtergrondje van gouden koetsen voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een nationale feestdag: het kan allemaal. Het is een andere tactiek om te communiceren met uw consumenten en potentiële klanten.

prijzen_knop          bestel_knop

Start voor Uw Huisstijl

Een logo moet zo uitgewerkt worden dat het als hoeksteen kan dienst doen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor harmonie en overeenstemming in al uw notificaties met uw consumenten en prospects. Dus in uw websites en prijsaanbiedingen, maar ook in uw advertenties, uw nieuwsbrieven en op uw pamfletten. Ditzelfde versterkt de integere uitstraling van uw merk in grote mate. Het logo is bepalend in deze stijl. Houd hiermee rekening mee onder het opstellen van uw beeldmerk.

Een bedrijf logo is ongebruikelijk important. In één blik moeten bezoekers van uw website en uw Facebook pagina kunnen observeren waar uw concern voor stapt. Een passend bedrijfslogo laat dit bekijken en zorgt bovendien voor de herkenbaarheid van uw product. Maar wat is nu important onder het type van een embleem?

Welke Kleuren in uw Logo?

Kleur hoeft niet in een beeldmerk. Een embleem kan heel effectief als enige in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog treffender om ditzelfde bedrijfslogo dan ook in kleur te hebben. De meest voorkomende kleuren in een bedrijf logo zijn de elementaire tinten. Dit zijn de tinten rood, blauw en geel.

Op aanzienlijke afstand hiervan komen de ondergeschikte kleuren. Ditzelfde zijn de kleuren die gemixed zijn van de primaire tinten: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten samengevoegd worden. Wijk als enige in uitzonderlijke gevallen van ditzelfde plan af en bedenk: de uitzondering bevestigt de regel!

Rood

Rood is een kleur die op de voorgrond begeeft. Er gaat een overduidelijke geweldadigheid van uit, dus pas ditzelfde zorgvuldig toe. Bij bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al honderd jaar met aanzienlijk steun!

Blauw

Blauw is de meest doelmatige kleur, die prima samengaat met no-nonsense bedrijven. Integreer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en deugdzaamheid uit te stralen.

Uw Communicatiebureau Logo Opkalefateren

Uw handelsbedrijf verandert, en uw bedrijfslogo vervormt mee. Makkelijk doen! Uw logo symboliseert uw bedrijf!

Bijkomende tinten

Paars is kunstzinnig, oranje straalt levensvreugde uit, en groenstaat voorhet milieu en duurzaamheid. Samenvoegen met zwart en wit is altijd bruikbaar, maar kijk uit met het samenvoegen met de additionele kleur. Ditzelfde valt meestal niet gepast uit. De complementaire kleur is de primaire kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Zeker is ditzelfde ook een kwestie van smaak.

Importantie van het Handige Lettertype

Een omvangrijk, zwaar lettertype is mannelijk en ferm. Besluit dat dus niet voor het embleem van een balletschool. Een “handgeschreven” lettertype met modieus, springende letters is hiermee plenty geschikter voor. Heeft u een schadeherstel handelsbedrijf? Er zijn lettertypen waarvan de letters half omkieperen en chaotisch gerangschikt zijn.

Geel

Geel is een vreugdevolle, speelse kleur. Heel perfect voor spelletjes, voor feestvieren, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook zakelijke leverancier die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.

prijzen_knop          bestel_knop