Opzoek naar een bouwbedrijf logo? – Samen bouwen wij naar een mooi eindresultaat!
Bent u opzoek naar een logo voor uw bouwbedrijf? Een logo dat de identiteit van uw onderneming weergeeft?
Dan bent u bij ons aan het juiste adres!
Een logo zorgt voor de eerste indruk van uw onderneming. Op het langere termijn moet het herkenning opwekken bij klanten. Het is daarom zinvol om uw bouwbedrijf logo af te stemmen op uw doelgroep. Zo kunt u verschillende elementen in uw logo toepassen die de identiteit van uw bouwonderneming weergeven.
Wij hebben de populairste elementen die gebruikt worden in een logo geselecteerd, zoals:
- Huis
- Hamer
- Meetgerei
- Hoekig
- Simpele vormen
Logo voorbeelden bouwbedrijf
Laat u hieronder inspireren door een paar bakkerij logo voorbeelden!
De elementen kunt u gebruiken bij het ontwikkelen van uw eigen logo. Indien u een onderscheidend logo wilt creëren kunt u ook kiezen om andere elementen toe te passen. Het is echter wel belangrijk dat uw logo herkenbaar blijft en de identiteit van de onderneming weer geeft. Zo moet u er goed over nadenken hoe uw het logo bouwbedrijf vorm gaat geven.
Het maken van een logo heeft veel aarde in de voeten. Zo moet er aan verschillende aspecten worden gedacht zoals het gebruik van kleuren, lettertype en grootte, uitstraling et cetera. Dat alles bij elkaar omvat de huisstijl van uw onderneming. Het ontwerpen van een logo vraagt daarom om een professionele ontwerper. 15 euro logo’s is er één! Ons deskundige team ontwikkeld logo’s op maat. Door de creativiteit zorgen ze voor onderscheidende logo’s voor verschillende bedrijfssectoren waaronder de bouwsector. Door zorgvuldig te luisteren naar uw wensen bouwen we samen aan een succesvol eindresultaat.
Bekijk al onze prijzen en pakketten.
Alle pakketten variëren in prijsklasse. En zo ontvangt u bij het luxe, basis, VIP en VIP extra pakket 1 logo. Bij het VIP 3 en 5 pakket ontvangt u meerdere logo’s.
Trucs voor het Creëren van Uw Bedrijfslogo
3 Basissoorten Bedrijf logos
Vermenging van Pictogrammen en Letters of Tekst
MacDonalds hanteert dezelfde tinten als Shell. Een hoge gele M met daarin, in het rood, de bedrijfsnaam. Starbucks zet een beeld uitvoering van een topless meermin in een cirkel, met in een buitencirkel de naam en het product: Starbucks Coffee.
Woordlogos
Niet voor niks is typografie een gewenste toespitsing bij grafisch vormgevers. Een beroemd voorbeeld is het embleem van Google. Dit is de bedrijfsnaam van het merk in een consistent lettertype, maar veel voorkomend in aanvullende kleuren en met gevarieerde achtergronden.
Woordlogos bestaan herhaaldelijk als enige uit de bedrijfsnaam van het handelsbedrijf. Weleens begeeft er ook nog een kreet onder. Zonder inspiratie en fantasieloos? Integendeel: er zijn rond de duizend categorieën lettertypen die uw embleem net dát cachet en die uitstraling kunnen geven om het eruit te laten exploderen.
Symbolische Bedrijfslogo’s en Illustraties
En wat te denken van dat appeltje, waar al een beet uit gegeten is? Dat behelst: “De eigenaar van dit apparaat is een creatieveling, die niet op een euro meer of minder kijkt.” Maar wat heeft een appel in principe te ontwikkelen met een laptop of een telefoon? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Dermate zijn het beeldmerk, de bedrijfsnaam en het artikel al gekoppeld.
Een bedrijfslogo wat slechts uit een pictogram bestaat, is als het beeldmerk van een merk. Ditzelfde kan ongekend nadrukkelijk zijn. Een lumineuze, roodgele schelp aan de kant van de autoweg behelst: “Hier kan getankt worden” en “Dit is een tankstation van de Shell”. Door het embleem zijn al deze formuleringen onnodig geworden.
Hoewel er miljoenen emblemen bestaan, kunnen we alle van deze beeldmerken in een van hieronder genoemde categorieën neerzetten.
Start voor Uw Huisstijl
Een logo bouwbedrijf moet zo gecreëerd worden dat het als hoeksteen kan werken voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor eenstemmigheid en harmonie in al uw verbinding met uw bezoekers en leads. Dus in uw flyers en voorstellen, maar ook in uw advertenties, uw folders en op uw brochures. Ditzelfde maakt de bekwame look en feel van uw bedrijf in belangrijke mate. Het embleem is bepalend in deze stijl. Houd hiermee rekening mee bij het startbestand van uw embleem.
Wel of Geen Logo met een Slagzin?
Een fijne slagzin is geld waard. Het is als een magische strategie die bezoekers binnensleept: een ideale copywriter is zijn goud dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze leus ook op het logo? Denk er volmaakt over na waar u het embleem voor wilt gebruiken. De tagline mag zeker op het bedrijf logo als het gebruikt wordt voor uw website, folders, adWords en Facebook advertenties.
Zwaarte van het Correcte Lettertype
Zo is er een lettertype voor ieder merk. Kunt u het niet vinden? Dan kunt u altijd nog uw persoonlijk, speciale lettertype laten construeren!
Welke Kleuren in uw Logo?
Kleur hoeft niet in een bouwbedrijf logo. Een embleem kan heel uitstekend enkel in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog beter om dit logo dan ook in kleur te hebben. De meest gekozen kleuren in een beeldmerk zijn de primaire tinten. Dit zijn de kleuren rood, blauw en geel.
Op ruime afstand hiervan komen de ondergeschikte kleuren. Dit zijn de tinten die samengevoegd zijn van de hoofd tinten: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten gemixt worden. Wijk uitsluitend in uitzonderingsgevallen van ditzelfde programma af en bedenk: de uitzondering onderschrijft de regel!
Geel
Geel is een feestelijke, vreugdevolle kleur. Heel goed voor spelletjes, voor feestvieren, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook no-nonsense leverancier die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond staat. Er gaat een omschreven agressie van uit, dus pas ditzelfde nauwkeurig toe. Bij sommige merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola gebruikt deze kleur al honderd jaar met aanzienlijk voorspoed!
Blauw
Blauw is de meest praktische kleur, die prima correspondeert met no-nonsense bedrijfsvoering. Koppel blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Niet Uitsluitend voor Multinationals
Personen identificeren zichzelf steeds meer met merken, en dat laten ze veel voorkomend zien door het beeldmerk van dat bedrijf waarneembaar te dragen of bij zich te hebben. Een beker met het bedrijfslogo van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten zien wie ze zijn, en wat hun maatstaven zijn.
Een sterk merk heeft een sterk beeldmerk. Dat geldt voor aanzienlijke merken, maar dat geldt net zo kwalitatief voor minder bekende merken. Zorg dat personen zich ook met uw artikel kunnen identificeren!
Bijkomende kleuren
Paars is kunstzinnig, oranje straalt levensvreugde uit, en groen weerspiegelt het milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd gepast, maar kijk uit met het samenvoegen met de additieve kleur. Ditzelfde valt meestal niet gepast uit. De bijgevoegde kleur is de oorspronkelijke kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Vanzelfsprekend is dit ook een kwestie van smaak.
Duidelijk waarneembaar op Iphones en Ipads
Sedert twee jaar verschijnen de meeste websitebezoekers uw website binnen geleid door een smartphone of een ipad. Niet alleen moet uw volmaakte site responsive zijn, zodat de inhoud zichzelf passend maakt aan het ontwerp van het toestel, ook uw embleem moet perfect te aanschouwen zijn op een minder groot toestel. Als mensen er een vergrootglas bij moeten pakken om de formulering op uw bedrijfslogo te lezen, dan roept dat uiteraard irritatie op.