Fleurig Bloemist Logo Vanaf 15 Euro!
U heeft een prachtige bloemenwinkel. Het enige wat nog ontbreekt is een fleurig logo dat past bij uw zaak. Een logo dat de sfeer van uw winkel duidelijk maakt. Een prachtig logo dat bijvoorbeeld geplaatst zal worden op uw flyers, visitekaartjes en eventueel op de raam van uw bloemenwinkel.
Om er voor te zorgen dat uw logo effectief is, moet uw logo aan een aantal punten voldoen. Het is van belang dat uw logo simpel is. Klanten moeten uw logo begrijpen zodra ze het logo zien. Het helpt dan om uw logo leesbaar te houden. Mensen moeten het logo begrijpen zowel in kleur als in zwart-wit. Het daarnaast belangrijk dat uw logo tijdloos is. Het veranderen van uw logo raden wij niet aan. Dat zorgt namelijk voor verwarring.
Er zijn een aantal veelvoorkomende elementen bij de logo’s van een bloemist. Wij hebben deze aspecten voor u op een rijtje gezet.
- Bloemen
- Donker of licht groen
- Roze
- Paars
- Stijlvol
- Naam van de bloemenwinkel
- Slogan van de bloemenwinkel
Het is belangrijk om uw logo zo origineel mogelijk te ontwerpen. Wilt u graag andere elementen in uw logo verwerken, zorg er dan voor dat het nog wel duidelijk is dat het om een bloemenwinkel gaat.
Het is belangrijk dat uw logo onderscheidend is. Wanneer uw logo te veel lijkt op concurrenten ontstaat er verwarring voor de (potentiële) klant. Het is dan namelijk niet meer duidelijk om welk bedrijf het nu precies gaat.
Wilt het u maar niet lukken om een passend logo te ontwerpen? Dan staan onze grafische ontwerpers voor u klaar om uw logo te ontwerpen. Aan de hand van uw wensen en eisen ontwikkelen onze designers een passend logo voor u. Wij bieden een aantal pakketten aan. Namelijk:
- Basis pakket
- Luxe pakket
- VIP pakket
- VIP Extra Snel pakket
- VIP 3 pakket
- VIP 5 pakket
Bij alle VIP pakketten is het mogelijk om uw logo zo vaak aan te passen als u wilt. Hierdoor is het mogelijk om uw logo te perfectioneren, zodat uw bakkerij logo volledig naar uw wens is. Bij het VIP 3 pakket ontvangt u 3 verschillende logo’s waar u uit kiest en bij het VIP 5 pakket ontvangt u 5 logo’s.
Klik hier om uw eigen bloemist logo te bestellen !
Tips voor het Ontwikkelen van Uw Bedrijfslogo
Belang van het Bruikbare Lettertype
Een fors, zwaar lettertype is ferm en groot. Kies dat dus niet voor het bedrijf logo van een balletschool. Een “handgeschreven” lettertype met modieus, zwierende woorden is hier plenty treffender voor. Heeft u een schadeherstel organisatie? Er zijn lettertypen waarvan de letters half kenteren en ongeregeld gerangschikt zijn.
Uw beeldmerk Bijstellen voor de Feestdagen
Uw beeldmerk in kerstkleuren of met een achtergrondje van vuurwerk voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een binnenlandse feestdag: het kan allemaal. Het is een supplementaire tactiek om te communiceren met uw consumenten en prospects.
3 Basissoorten Logo’s als Bloemist
Integratie van Plaatjes en Teksten of Woorden
MacDonalds utiliseert overeenkomstige kleuren als Shell. Een hoge gele M met daarin, in het rood, de naam. Starbucks zet een symbolische impressie van een topless meermin in een ringetje, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het merk: Starbucks Coffee.
Terwijl er miljoenen logos bestaan, kunnen we alle van deze bedrijfslogos in een van onderstaande categorieën plaatsen.
Beeldige Emblemen en Illustraties
Een bedrijf logo wat enkel uit een pictogram bestaat, is als het bedrijf logo van een handelsmerk. Dit kan bijzonder nadrukkelijk zijn. Een heldere, roodgele schelp aan de kant van de verkeersweg behelst: “Hiermee kan getankt worden” en “Ditzelfde is een tankstation van de Shell”. Door het bedrijfslogo zijn al deze teksten nodeloos geworden.
En wat te denken van dat appeltje, waar al een stuk uit gehapt is? Dat behelst: “De machthebber van ditzelfde device is een creatief iemand, die niet op een dubbeltje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel in principe te ontwerp met een computer of een telefoontoestel? Niemand die zich deze vraag nog stelt. Op die manier zijn het beeldmerk, de bedrijfsnaam en het merk al verbonden.
Woordlogos
Niet voor niks is typografie een gewilde toespitsing bij grafisch ontwerpers. Een vertrouwd voorbeeld is het embleem van Google. Dit is de bedrijfsnaam van het concern in een onveranderlijk lettertype, maar veelvoudig in verscheidene tinten en met verschillende achtergronden.
Woordlogos bestaan meestal enkel uit de naam van het concern. Af en toe begeeft er ook nog een slogan bij. Fantasieloos en eentonig? Integendeel: er zijn duizenden categorieën lettertypen die uw embleem net dát cachet en die uitstraling kunnen geven om het eruit te laten exploderen.
Fundament voor Uw Bloemist Logo
Een beeldmerk moet zo uitgestippeld worden dat het als grondgedachte kan dienst doen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor samenhorigheid en eenstemmigheid in al uw publicaties met uw bezoekers en potentiële klanten. Dus in uw nieuwsbrieven en voorstellen, maar ook in uw advertenties, uw drukwerk en op uw folders. Ditzelfde verbetert de integere uitstraling van uw winkelbedrijf in hoge mate. Het bedrijfslogo is sturend in deze stijl. Houd hier rekening mee bij het schetsen van uw bedrijfslogo.
Uw Beeldmerk Opkalefateren
Uw bedrijf vervormt, en uw bedrijf logo vervormt mee. Gangbaar doen! Uw logo als bloemist vertegenwoordigd uw product!
Welke Kleuren in uw Embleem?
Kleur hoeft niet in een logo. Een bloemist logo kan heel uitstekend als enige in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog juister om dit embleem dan ook in kleur te hebben. De meest gekozen tinten in een bedrijf logo zijn de primaire kleuren. Ditzelfde zijn de kleuren rood, blauw en geel.
Op ruime afstand hiervan komen de bijkomende tinten. Ditzelfde zijn de tinten die gemixed zijn van de elementaire kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten samengesteld worden. Wijk enkel in uitzonderingsgevallen van dit programma af en bedenk: de uitzondering conformeert de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond begeeft. Er gaat een specifieke geweldadigheid van uit, dus pas ditzelfde voorzichtig toe. Onder bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al 100 jaar met veel steun!
Blauw
Blauw is de meest doelmatige kleur, die prima harmonieert met no-nonsense bedrijfsvoering. Combineer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Niet Als enige voor Multinationals
Personen identificeren zich steeds meer met merken, en dat laten ze frequent bewonderen door het logo van dat merk zichtbaar te dragen of onder zich te hebben. Een beker met het beeldmerk van Starbucks, bv.. Zo kunnen ze laten bekijken wie ze zijn, en wat hun gedragslijnen zijn.
Een sterk merk heeft een sterk beeldmerk. Dat geldt voor aanzienlijke merken, maar dat geldt net zo volmaakt voor kleinere merken. Zorg dat mensen zich ook met uw bedrijf kunnen identificeren!
Minder bekende kleuren
Paars is artistiek, oranje straalt levensvreugde uit, en groen staat voor het milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd effectief, maar kijk uit met het samenvoegen met de supplementaire kleur. Ditzelfde valt veel voorkomend niet bruikbaar uit. De supplementaire kleur is de hoofd kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Logischerwijs is ditzelfde ook een kwestie van smaak.
Geel
Geel is een jolige, gelukkige kleur. Heel goed voor spelletjes, voor feestvieren, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook commerciële verstrekker die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Variëren op Uw Bedrijfslogo
Het profijt van een gewoon bedrijfslogo is dat er uitstekend mee te variëren valt. Google diversifieert telkens met de letterkleuren en met gevariëerde achtergronden. Voor elk feest past Google zijn bedrijf logo aan, hoewel het bedrijfslogo – door de soberheid – nog steeds te herkennen is. Apple kan ook zonder perikelen de tinten van zijn bedrijfslogo aanpassen. Het blijft treffend.
Een embleem is wonderlijk belangrijk. In één keer moeten bezoekers van uw site en uw Facebook pagina kunnen aanschouwen waar uw product voor begeeft. Een goed beeldmerk laat dit aanschouwen en zorgt daarbij voor de herkenbaarheid van uw merk. Maar wat is nu belangrijk onder het bronbestand van een embleem?