Samen ontwerpen we een accountant logo!
U weet als accountant als geen ander dat het belangrijk is dat uw diensten foutloos zijn. Dit geldt niet alleen voor de jaarverslagen die u opstelt maar ook voor uw logo. Het is belangrijk om een logo te hebben die bij u als accountant past.
Een logo is namelijk het gezicht van uw bedrijf of organisatie naar de buitenwereld toe. Het logo is het herinneringspunt naar uw doelgroep toe. Het is daarom belangrijk om een geschikt en passend logo te hebben.
Het is belangrijk dat het logo onderscheidend is van uw concurrenten. Op die manier wekt u geen verwarring op onder uw doelgroep. Logo’s die te veel op elkaar lijken zorgen namelijk voor onduidelijkheid.
U haalt het meeste uit uw logo wanneer uw accountant logo effectief is. Uw logo moet indruk maken bij uw doelgroep. Niet alleen nu maar ook over 10, 20 of 30 jaar. Het veranderen van uw logo wordt namelijk niet aangeraden. Bij het wisselen van het logo verandert de verstandshouding tussen uw doelgroep en uw bedrijf namelijk.
Accountant Logo voorbeelden
Laat u hieronder inspireren door een paar accountant logo voorbeelden
Onze grafische designers staan voor u klaar om uw ideale logo te ontwikkelen. U ontvangt al een origineel logo voor slechts €15,-. Aan de hand van uw wensen ontwikkelen onze designers een logo voor u.
Net als bij andere logo’s hebben logo’s van accountants een aantal eigenschappen die veel voorkomen. Dit zijn de volgende:
- de naam van het bedrijf
- strak
- rond
- blauw / groen / paars / oranje
- symbolen
- getallen
Wilt u deze punten verwerken in uw logo? Zorg er dan voor dat uw logo wel origineel blijft. Wilt u andere elementen in uw logo verwerken? Het is dan wel belangrijk dat uw doelgroep nog wel herkent dat het om een accountant gaat.
Bekijk al onze prijzen en pakketten.
Aanbevelingen voor het Construeren van Uw Accountantskantoor Logo
Zwaarte van het Geschikte Lettertype
Zo is er een lettertype voor elk concern. Kunt u het niet vinden? Dan kunt u altijd nog uw eigen, uitzonderlijke lettertype laten schetsen!
Fundament voor Uw Huisstijl
Een accountant logo moet zo ontworpen worden dat het als uitgangspunt kan dienst doen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor samenhorigheid en eenheid in al uw communicatie met uw consumenten en sales leads. Dus in uw flyers en prijsopgaves, maar ook in uw advertenties, uw flyers en op uw pamfletten. Ditzelfde vergroot de integere look en feel van uw handelsbedrijf in ruime mate. Het logo is sturend in deze stijl. Houd hiermee rekening mee bij het model van uw accountant logo beeldmerk.
3 Basissoorten Beeldmerken
Symbolische Bedrijf logos en Iconen
Een bedrijf logo wat slechts uit een icoon bestaat, is als het logo van een artikel. Ditzelfde kan onalledaags krachtig zijn. Een verlichte, roodgele schelp aan de kant van de autoweg omvat: “Daarmee kan getankt worden” en “Ditzelfde is een benzinepomp van de Shell”. Door het bedrijfslogo zijn al deze formulering onnodig geworden.
En wat te denken van dat appeltje, waar al een stuk uit gegeten is? Dat betekent: “De eigenaar van ditzelfde device is een kunstenaar, die niet op een tientje meer of geringer kijkt.” Maar wat heeft een appel feitelijk te creëren met een laptop of een smartphone? Niemand die zichzelf deze vraag nog stelt. Op die manier zijn het beeldmerk, de naam en het bedrijf al verbonden.
Terwijl er miljoenen logos bestaan, kunnen we elk van deze logos in een van hieronder genoemde categorieën opnemen.
Woordlogos
Woordlogos bestaan vaak uitsluitend uit de naam van het bedrijf. Incidenteel komt er ook nog een slagzin onder. Doorsnee en doorsnee? Integendeel: er zijn tienduizenden vormen lettertypen die uw beeldmerk net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten klappen.
Niet voor niks is typografie een begeerde toespitsing onder grafisch ontwerpers. Een gerenommeerd voorbeeld is het beeldmerk van Google. Ditzelfde is de naam van het bedrijf in een onveranderlijk lettertype, maar veelvoudig in optionele kleuren en met allerhande achtergronden.
Combinatie van Iconen en Formuleringen of Tekst
MacDonalds hanteert overeenkomstige kleuren als Shell. Een ruime gele M met daarin, in het rood, de naam. Starbucks zet een beeld editie van een topless meermin in een kring, met in een buitencirkel de naam en het artikel: Starbucks Coffee.
Duidelijkheid op Slimme telefoons en Ipads
Starbucks heeft zo’n moeilijk bedrijf logo met aanzienlijk detaillering. Dit hebben ze uit de wereld verholpen door gevariëerde uitvoeringen van hun embleem te ontwerp met steeds geringer detaillering voor de kleinere schermen. Dit werkt. Google heeft het uit de wereld verholpen door in plaats van de complete bedrijfsnaam slechts de eerste letter te gebruiken in icons: G+ bijvoorbeeld.
Wel of Geen Accountants Logo met een Slagzin?
Een handige kreet is geld waard. Zeker voor accountants als u. Het is als een magische methode die consumenten binnenhaalt: een sterke tekstschrijver is zijn platina dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze kreet ook op het bedrijfslogo? Denk er geschikt over na waar u het bedrijf logo voor wilt gebruiken. De slogan mag uiteraard op het beeldmerk als het hanteert wordt voor uw site, pamfletten, adWords en Facebook advertenties.
Niet Enkel voor Multinationals
Mensen identificeren zich steeds meer met merken, en dat laten ze meestal bekijken door het embleem van dat artikel waarneembaar te dragen of bij zich te hebben. Een beker met het bedrijfslogo van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten observeren wie ze zijn, en wat hun gedragslijnen zijn.
Een sterk product heeft een sterk embleem. Dat geldt voor belangrijke merken, maar dat geldt net zo kwalitatief voor minder bekende merken. Zorg dat personen zichzelf ook met uw artikel kunnen identificeren!
Uw Accountantskantoor Embleem Afstemmen voor de Feestdagen
Uw bedrijf logo in kerstkleuren of met een achtergrondje van gouden koetsen voor de feestdagen, of in rood-wit-blauw voor een binnenlandse feestdag: het kan allemaal. Het is een additionele hulpmiddel om te communiceren met uw consumenten en sales leads.
Welke Kleuren in uw Accountant Embleem?
Kleur hoeft niet in een logo accountant. Een logo accountant kan heel geschikt als enige in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog juister om ditzelfde bedrijfslogo dan ook in kleur te hebben. De meest voorkomende tinten in een bedrijfslogo zijn de hoofd kleuren. Dit zijn de kleuren rood, blauw en geel.
Op grote afstand hiervan verschijnen de ondergeschikte kleuren. Ditzelfde zijn de tinten die samengevoegd zijn van de primaire kleuren: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze tinten gemixt worden. Wijk als enige in uitzonderlijke gevallen van dit plan af en bedenk: de uitzondering versterkt de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond stapt. Er gaat een uitdrukkelijke geweldadigheid van uit, dus pas ditzelfde oplettend toe. Onder bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola utiliseert deze kleur al 100 jaar met veel triomf!
Blauw
Blauw is de meest commerciële kleur, die prima rijmt met no-nonsense bedrijfsvoering zoals een Accountant als u. Groepeer blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en betrouwbaarheid uit te stralen.
Een bedrijf logo is ongebruikelijk doorslaggevend. In één keer moeten websitebezoekers van uw webpagina en uw Facebook pagina kunnen aanschouwen waar uw onderneming voor komt. Een volmaakt embleem laat ditzelfde zien en zorgt daarnaast voor de herkenbaarheid van uw onderneming. Maar wat is nu beslissend onder het bronbestand van een beeldmerk?
Bijkomende tinten
Paars is artistiek, oranje straalt levensvreugde uit, en groen treedt voor het milieu en duurzaamheid. Samenvoegen met zwart en wit is altijd kwalitatief, maar kijk uit met het samenvoegen met de supplementaire kleur. Dit valt frequent niet goed uit. De supplementaire kleur is de primaire kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Natuurlijkerwijs is ditzelfde ook een kwestie van smaak.
Geel
Geel is een gelukkige, lustige kleur. Heel gepast voor spelletjes, voor uitgaan, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook doelmatige aanbieder die ditzelfde uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.