Samen bouwen we aan een onderscheidend aannemer logo!
Bent u opzoek naar een aannemer logo? Een logo die de identiteit van uw bouwbedrijf laat zien en de kernwaarden van u onderneming uitdraagt? Dan bent u op het juiste adres. 15 euro logos helpt u bij het ontwerpen van een professioneel logo.
Een onderscheidend logo geeft (potentiële) klanten een sterke eerste indruk van uw onderneming, ondanks dat uw doelgroep amper in aanraking is gekomen met de identiteit van uw onderneming. Op ten duur moet een beeldmerk herkenning opwekken en moeten (potentiële) klanten uw logo koppelen aan uw onderneming.
U kunt verschillende elementen in uw aannemer logo toepassen, die de identiteit van uw onderneming weergeven. Onderstaande elementen kunt u gebruiken bij het ontwikkelen van uw eigen logo. Echter is het wel belangrijk dat uw logo herkenbaar blijft. Indien u in staat bent een creatief logo te ontwerpen, kunt u zich onderscheiden ten opzichte van uw concurrenten. Elementen die u kunnen helpen bij het ontwerpen van een logo zijn:
- Simpel,
- Strak,
- Vorm van een huis,
- Basisvormen
Voorbeeld logo Aannemer
Wist u dat een logo niet altijd duur hoeft te zijn? Eveneens kunt u ook een goede, eerste indruk achterlaten met een goedkoper logo. 15 euro logos ontwerpt unieke logo’s tegen een betaalbare prijs. Het team van 15 euro logos ontwerpt met passie en gedrevenheid.
Bekijk al onze prijzen en pakketten.
Voor iedereen is er het gepaste pakket om een aannemer logo te ontwerpen.
Klik hier om uw eigen aannemer logo te bestellen !
Tips voor het Ontwerpen van Uw logo
Niet Alleen voor Multinationals
Personen identificeren zichzelf steeds meer met merken, en dat laten ze veel voorkomend aanschouwen door het beeldmerk van dat handelsmerk zichtbaar te dragen of onder zichzelf te hebben. Een beker met het bedrijfslogo van Starbucks, bijvoorbeeld. Zo kunnen ze laten bewonderen wie ze zijn, en wat hun maatstaven zijn.
Een sterk merk heeft een sterk bedrijf logo. Dat geldt voor hoge merken, maar dat geldt net zo perfect voor minder belangrijke merken. Zorg dat personen zichzelf ook met uw artikel kunnen identificeren!
3 Basissoorten Beeldmerken
Ofschoon er miljoenen beeldmerken bestaan, kunnen we ieder van deze bedrijfslogos in een van onderste categorieën zetten.
Woordlogos
Niet voor niets is typografie een veel gekozen specialisatie bij grafisch ontwerpers. Een bekend voorbeeld is het embleem van Google. Ditzelfde is de bedrijfsnaam van het bedrijf in een vast lettertype, maar herhaaldelijk in optionele kleuren en met diverse achtergronden.
Woordlogos bestaan meestal enkel uit de bedrijfsnaam van het onderneming. Sporadisch begeeft er ook nog een kreet onder. Doorsnee en weinig inspirerend? Daarentegen: er zijn rond de duizend klasses lettertypen die uw bedrijfslogo net dát cachet en die look en feel kunnen geven om het eruit te laten opspringen.
Vermenging van Pictogrammen en Formulering
MacDonalds hanteert overeenkomstige tinten als Shell. Een hoge gele M met daarin, in het rood, de naam. Starbucks zet een beeldige beschrijving van een topless zeemeermin in een kring, met in een buitencirkel de bedrijfsnaam en het artikel: Starbucks Coffee.
Metaforische Bedrijfslogos en Plaatjes
En wat te denken van dat appeltje, waar al een beet uit gehapt is? Dat behelst: “De baas van ditzelfde apparaat is een artistiek iemand, die niet op een dubbeltje meer of minder kijkt.” Maar wat heeft een appel feitelijk te ontwerp met een computer of een gsm? Niemand die zichzelf deze vraag nog stelt. Zodanig zijn het embleem, de naam en het merk al verbonden.
Een embleem wat alleen uit een icoon bestaat, is als het bedrijfslogo van een bedrijf. Ditzelfde kan uitzonderlijk nadrukkelijk zijn. Een lumineuze, roodgele schelp aan de kant van de autoweg omvat: “Hier kan getankt worden” en “Ditzelfde is een tankstation van de Shell”. Door het bedrijfslogo zijn al deze bewoording overbodig geworden.
Een aannemer logo is zeer beslissend. In één oogopslag moeten consumenten van uw site en uw Facebook page kunnen bekijken waar uw winkelbedrijf voor begeeft. Een bruikbaar bedrijfslogo laat ditzelfde bekijken en zorgt bovendien voor de herkenbaarheid van uw bedrijf. Maar wat is nu beslissend bij het model van een beeldmerk?
Beginsel voor Uw Huisstijl
Een aannemer logo moet zo ontworpen worden dat het als pijler kan dienen voor uw huisstijl. Deze stijl zorgt voor samenhorigheid en harmonie in al uw verbinding met uw bezoekers en sales leads. Dus in uw flyers en voorstellen, maar ook in uw advertenties, uw flyers en op uw folders. Ditzelfde maakt de integere uitstraling van uw product in aanzienlijke mate. Het logo is sturend in deze stijl. Houd hiermee rekening mee onder het model van uw embleem.
Duidelijk waarneembaar op Samsungs en Tablets
Starbucks heeft zo’n ingewikkeld logo met aanzienlijk detail. Dit hebben ze uit de wereld verholpen door verscheidene uitvoeringen van hun embleem te vormgeven met steeds geringer detail voor de minder belangrijke schermen. Dit werkt. Google heeft het opgelost door in plaats van de volkomen naam alleen de eerste letter te gebruiken in icons: G+ bijvoorbeeld.
Wel of Geen logo aannemer met een Tagline?
Een handige slogan is platina waard. Het is als een magische formule die bezoekers binnenhaalt: een handige schrijver is zijn veel geld dan ook dubbel en dwars waard. Maar moet deze tagline ook op het bedrijf logo? Denk er volmaakt over na waar u het bedrijf logo voor wilt gebruiken. De slagzin mag natuurlijkerwijs op het embleem als het hanteert wordt voor uw site, pamfletten, adWords en Facebook advertenties.
Welke Kleuren in uw Logo aannemer?
Kleur hoeft niet in een logo. Een beeldmerk kan heel goed enkel in zwart/wit of in grijstinten zijn. Maar het is nog juister om dit beeldmerk dan ook in kleur te hebben. De meest aanwezige kleuren in een logo zijn de hoofd kleuren. Ditzelfde zijn de tinten rood, blauw en geel.
Op grote afstand hiervan arriveren de minder bekende tinten. Ditzelfde zijn de tinten die samengevoegd zijn van de elementaire tinten: groen, paars en oranje. Zwart en wit kan met al deze kleuren gemixt worden. Wijk slechts in afwijkende gevallen van ditzelfde patroon af en bedenk: de uitzondering bevestigt de regel!
Rood
Rood is een kleur die op de voorgrond treedt. Er gaat een nadrukkelijke agressie van uit, dus pas ditzelfde voorzichtig toe. Onder bepaalde merken kan het om deze reden juist wel. Coca-Cola gebruikt deze kleur al honderd jaar met aanzienlijk enthousiasme!
Geel
Geel is een vrolijke, vreugdevolle kleur. Heel gepast voor spelletjes, voor uitgaan, en voor reis- en organisatiebureaus. Maar ook doelmatige bedrijven die dit uit willen stralen kunnen deze kleur gebruiken.
Blauw
Blauw is de meest no-nonsense kleur, die prima klopt met no-nonsense dienstverlening. Verbind blauw met zwart, wit en grijs om analyse, rust en degelijkheid uit te stralen.
Significantie van het Ideale Lettertype
Een bol, zwaar lettertype is mannelijk en moedig. Selecteer dat dus niet voor het embleem van een balletschool. Een “handgeschreven” lettertype met smaakvolle, dansende formulering is hier veel juister voor. Heeft u een schadeherstel handelsbedrijf? Er zijn lettertypen waarvan de bewoording half omwentelen en wanordelijk gerangschikt zijn.
Bijkomende tinten
Paars is fantasievol, oranje straalt levensvreugde uit, en groen staat voor het milieu en duurzaamheid. Combineren met zwart en wit is altijd passend, maar kijk uit met het samenvoegen met de supplementaire kleur. Dit valt veelvoudig niet volmaakt uit. De additionele kleur is de primaire kleur die niet in deze mengkleur zit. Dus voor oranje (geel en rood) is dat blauw, voor paars (rood en blauw) is dat geel, en voor groen (blauw en geel) is dat rood. Uiteraard is ditzelfde ook een kwestie van smaak.