Logo voorbeelden

Zoekt u inspiratie voor het bedenken van uw eigen logo? Hier ziet u welke unieke logo’s wij gemaakt hebben voor onze klanten. Hier vindt u diverse logo voorbeelden van bedrijven uit uiteenlopende branches, die ontworpen zijn door onze creatieve designers. Daarnaast helpen wij u op weg met het bedenken van uw eigen logo.


Logo voorbeelden klanten van 15 euro logo’s

Wij ontwerpen professionele en unieke logo’s tegen een zeer betaalbare prijs. 15 euro logo’s is gespecialiseerd in maatwerk logo’s ontwerpen voor bedrijven uit uiteenlopende branches. Een bedrijfslogo ontwerpen doen we zo secuur en efficiënt mogelijk. Laat u inspireren door de bedrijfslogo’s die gemaakt zijn door 15 euro logo’s.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop

 

 

De klanten van 15 euro logo’s

Wij ontwerpen professionele en unieke logo’s tegen een zeer betaalbare prijs. 15 euro logo’s is gespecialiseerd in maatwerk logo’s ontwerpen voor bedrijven uit uiteenlopende branches. Een bedrijfslogo ontwerpen doen we zo secuur en efficiënt mogelijk. Laat u inspireren door de bedrijfslogo’s die gemaakt zijn door 15 euro logo’s.

    • hot
      VIP 5
    • 165 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 3 werkdagen
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 5 logos
    • VIP 3
    • 115 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 3 werkdagen
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 3 logos
    • pro
      VIP Snel
    • 80 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 1 werkdag
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 2 logos
    • Luxe
    • 35 Euro
    • .JPG + .PNG
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 5 werkdagen
    • Full copyright
    • Max. 2 wijzigingen
    • 1 logo
    • Basis
    • 15 Euro
    • .JPG
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 7 werkdagen
    • Full copyright
    • Geen wijzigingen
    • 1 logo

Uw eigen logo voor een aantrekkelijke prijs

15 euro logo’s heeft klanten uit verschillende branches. Al onze logo’s worden met de hand gemaakt. De logo’s zijn daardoor volkomen uniek. Neem contact met ons op en vertel ons uw eisen. Onze designers maken aan de hand daarvan een logo dat aan al uw verwachtingen voldoet. Onze logo’s zijn effectief en bovendien goedkoop. Al vanaf 15 euro heeft u een prachtig logo.

Kleuren

Als u iets van de psychologie van kleuren af weet, kunt u die kennis handig gebruiken om een effectief logo te verzinnen. Mensen hebben bij elke kleur bepaalde associaties.

Wit

Wit wordt in verband gebracht met eenvoud, hygiëne, puurheid en veiligheid. De kleur wordt bovendien ook geassocieerd met een onbeschreven blad en creativiteit.

Wit is meestal de achtergrondkleur van logo’s. Sommige bedrijven nemen juist een andere achtergrondkleur en kiezen voor witte letters en/ of een wit symbool. Coca Cola heeft bijvoorbeeld rood als achtergrond kleur in combinatie met witte letters.

Zwart

Zwart is aan de éne kant de kleur van rouw en van verdriet, maar aan de andere kant ook van durf, elegantie en autoriteit.

Rood

Rood wordt geassiocieerd van passie en ook met honger. In het logo van veel fastfoodketens zoals KFC, Domino’s Pizza en Burger King zit rood.

Paars

Paars wordt geassocieerd met rijkdom en luxe. Vroeger konden namelijk alleen de allerrijksten zich paarse kleding veroorloven. Paars is ook de kleur van magie. Tovenaars en heksen (zoals madam Mikmak uit de Donald Duck) worden vaak afgebeeld met paarse gewaden.

Belangrijk om te weten: uit onderzoek blijkt dat mannen meestal een hekel hebben aan paars.

Groen

Bij groen denken de meeste mensen aan de natuur, rust, kracht en gezondheid. Groen is vooral geschikt voor milieuvriendelijke bedrijven en voor bedrijven die producten of diensten op het gebied van gezondheid of natuur aanbieden.  

Geel

Geel trekt de aandacht. Het is kleur van zonlicht en optimisme, maar het is ook de kleur van waarschuwingen. Zo zijn wespen geel om aan te geven dat ze gevaarlijk zijn. Geel is ook een kleur die mensen in beweging brengt.

Oranje

Sportclubs hebben vaak oranje in hun logo. Oranje is namelijk een kleur die geassocieerd  wordt met activiteit en optimisme. Oranje is natuurlijk ook de kleur van ons land.

Roze

Roze is romantisch en vrouwelijk. Het wordt vaak gebruikt door merken die zich richten op vrouwen en jonge meisjes. Roze spreekt mannen niet of nauwelijks aan.

Blauw

Vraag aan mensen wat hun favoriete kleur is en het antwoord zal meestal ‘blauw’ zijn. Deze kleur wekt vertrouwen op en maakt mensen rustig. In het logo van veel banken en financiële diensten, zoals Rabobank, Pay Pal en ING, zit daarom blauw.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop

Woordmerk, beeldmerk of woord- en beeldmerk?

Hoe moet uw logo eruit komen te zien? Gaat u alleen gebruik maken van een woord of beeld? Gecombineerd? U heeft de keuze uit een woordmerk, beeldmerk of een woord- en beeldmerk.

Woordmerk
Een woordmerk bestaat alleen uit woorden of letters. U kiest voor een woordmerk als de bedrijfsnaam of zin duidelijk aangeeft wat voor product of dienst u aanbiedt. Daarnaast als u een onderscheidende naam heeft. De juiste keuze in het lettertype en de grootte daarvan, is voor een woordmerk zeer belangrijk. Dit moet passen bij de identiteit van uw bedrijf en wat u wilt uitstralen.

Bestaat de naam van uw organisatie of bedrijf uit veelvoorkomende woorden? Dan heeft u de mogelijkheid om creatief met het lettertype te zijn. Mensen zullen de woorden namelijk snel herkennen en daardoor makkelijk lezen wat er staat.

Bestaat de naam van uw organisatie of bedrijf uit woorden die weinig voorkomen? Gebruik dan een lettertype dat goed leesbaar is. Gebruik één of hooguit twee lettertypes. Het logo wordt anders te druk. Te veel kleuren gebruiken is ook af te raden.

Er zijn een aantal lettertypes die heel geschikt zijn voor logo’s:

  • Agency FB
  • Century Gothic
  • Eras
  • Gill Sans Ultra Bold
  • Impact
  • Tahoma

Beeldmerk
Een beeldmerk bestaat alleen uit beeld, oftewel een vorm, icoon of symbool. U maakt alleen gebruik van een beeldmerk als dit beeld duidelijk uw product of dienst weergeeft en als de doelgroep bekend is met uw handelswaar. Daarnaast wordt een beeldmerk veelal gebruikt als het beeld een onderscheidend vermogen heeft.

Woord- en beeldmerk
Een woord- en beeldmerk bestaat uit beeld EN woorden of letters. U kiest voor woord- en beeldmerk als u nog niet bekend bent bij uw doelgroep en u daarom meer naamsbekendheid wilt creëren. Ook kiest u voor deze combinatie in een logo als uw naam niet uniek genoeg is of niet direct aangeeft wat uw product of dienst inhoudt. Woord gecombineerd met beeld geeft direct aan wat voor bedrijf u bent en waar u in handelt.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop


Waar voldoet het ultieme logo aan?

Het uiterlijk van een logo is in veel gevallen bepalend voor de eerste indruk van de consument. Meestal maken ze voor het eerst kennis met uw bedrijf bij het zien van uw logo. De eerste indruk van uw bedrijf moet dan ook direct positief zijn. Bij het zien van uw logo moet de consument gelijk een goed gevoel krijgen en willen ‘investeren’ in uw bedrijf.

Maar hoe maakt u die positieve eerste indruk? Wij geven u een aantal tips, waar u op moet letten bij het bedenken van een goed logo.

Tip 1: Neem een kijkje in de keuken van de concurrent
Bekijk eerst welke logo’s uw concurrenten hebben ontwikkeld. Zo doet u inspiratie op voor uw eigen logo.

Tip 2: Uniekheid duurt het langst
Als uw logo zich onderscheidt van uw concurrent, dan wordt uw bedrijf beter herkent door de consument. Zorg voor een onderscheidend, creatief, opvallend en herkenbaar logo. Verstop bijvoorbeeld voor het onderscheidende karakter een verborgen aspect in uw logo met een bijzondere boodschap. Maar houd het wel simpel, voor een hogere herkenningsfactor!

Tip 3: Tijdloos is voor altijd
Laat een tijdloos logo ontwerpen. Ga bij uzelf na of de elementen die u heeft verzonnen voor uw logo, jaren meegaat. Zo hoeft u uiteindelijk uw logo niet steeds weer te veranderen, weet de consument altijd wie u bent (identiteit wordt bewaakt van uw bedrijf) en bespaart u op de kosten. Simpele en vooral tijdloze logo’s zijn over het algemeen de sterkste logo’s.

Tip 4: Kies de juiste lettertype
Bedenk goed welke lettertype u gaat gebruiken in uw logo. Veel mensen associëren een lettertype vaak met het bedrijf en bepaalde lettertypes roepen bepaalde emoties op. Hier moet u een weloverwogen keuze in maken. Welke lettertype past bij uw product of dienst? Wat voor uitstraling moet uw bedrijf hebben? Chique, zakelijk, stoer of trendy? Zorg ervoor dat het lettertype wel duidelijk leesbaar is.

Tip 5: Vormen, lijnen en kleuren bepalen het gevoel
Gebruik ronde of vierkante vormen in uw logo. Ronde vormen zijn gericht op positieve emoties en de menselijke kant. Ze staan voor klantvriendelijkheid en goede relaties. Hoekige vormen, zoals rechthoeken, vierkanten en driehoeken worden meer geassocieerd met de zakelijke kant in positieve zin. Daarnaast geven horizontale lijnen een kalme indruk en verticale lijnen meer een daadkrachtige indruk. Gebogen lijnen staan voor speelsheid en scherpe lijnen voor energie.

Gebruik ook kleuren die passen bij uw bedrijf en die de consument een positief of verrassend gevoel bezorgen. Pas alleen op voor te schreeuwerige kleuren. Zoek uit welke kleuren uw bedrijf uitstralen en welke associaties deze kleuren oproepen bij mensen. Houd ook rekening met de achtergrondkleur van het logo, zodat uw logo altijd goed zichtbaar is op een witte achtergrond.

Tip 6: Maak uw logo veelzijdig en stem het af op de doelgroep
Als u uw logo voor diverse doeleinden gaat gebruiken, dan is het belangrijk dat uw logo veelzijdig is. Een voorbeeld daarvan is dat u uw logo traploos schaalbaar moet laten maken. Dit betekent dat logo’s dan geschikt zijn voor websites, maar ook voor visitekaartjes, banners, briefpapier, posters, flyers of als belettering voor auto’s en gebouwen.

Daarnaast is het van groot belang dat u bij het bedenken van uw logo, rekening houdt met uw doelgroep. Is het geschikt voor uw doelgroep en gaat dit logo uw toekomstige klanten aanspreken? Waar associeert je klant je logo mee? Denk vanuit de positie van uw klanten. Het logo moet passen bij uw doelgroep.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop


Bestandsformaten

JPG (JPEG)

JPG (ook wel JPEG genoemd) wordt vaak gebruikt om online foto’s weer te geven. Een JPG bestand kan gecomprimeerd oftewel samengeperst worden. Het bestand neemt op deze manier minder ruimte in. Helaas gaat dit wel ten koste van beeldkwaliteit. Dit valt niet zo op bij foto’s, maar wel bij grafieken, letters en lijnen. Een ander nadeel is dat het niet mogelijk is om een afbeelding, die is opgeslagen als JPG, transparant te maken.

PNG

PNG (uitgesproken als ping) is een bestandsformaat dat compressie gebruikt, maar daarbij vermindert de beeldkwaliteit niet. Het is mogelijk om één kleur transparant te maken. Een nadeel van PNG is dat het maar maximaal 256 kleuren ondersteunt. PNG bestanden nemen 2 tot 4 keer zo veel ruimte aan als JPG bestanden.

PSD

PSD is een bestandsformaat van het programma Adobe Photoshop. Het is mogelijk om verschillende lagen op te slaan in een PSD bestand. Het bestand zijn maximaal 30.000 pixels in de breedte en 30.000 pixels in de hoogte. PSD worden door bijna alle fotobewerkingsprogramma’s ondersteund.

EPS

EPS (Encapsulated PostScript) is een grafisch bestandsformaat dat erg geschikt is om te gebruiken voor drukwerk. Een afbeelding opgeslagen als EPS-bestand is eenvoudig van het éne programma naar het andere programma te kopiëren en te plakken.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop

Pakketten

Wilt u één logo, drie logo’s of vijf logo’s? Wanneer moet u logo af zijn? Binnen zeven werkdagen of binnen één werkdag? Bij 15 euro logo’s kiest u uit 6 unieke pakketten:

Het basis pakket

Het basis pakket is slechts 15 euro (exclusief BTW) en ons voordeligste pakket. Wij sturen u 1 logo in JPG en in 300 DPI kwaliteit. Het logo is geschikt voor op uw website en voor klein drukwerk. Bij dit pakket is het niet mogelijk om het ontwerp te wijzigen.

Het Luxe pakket

Bij dit pakket ontvangt u één logo en u heeft de mogelijkheid om het logo twee keer te laten wijzigen. Het luxe pakket kost 35 euro (exclusief BTW). Het logo wordt geleverd in 300 DPI kwaliteit en in JPG bestandsformaat en in PNG bestandsformaat. U krijgt het logo binnen vijf werkdagen.

Het VIP pakket

Het VIP pakket is één van onze meest aangevraagde pakketten. Dit pakket is geschikt voor allerlei media. Het kost slechts 55 euro (exclusief BTW). U kan het logo zo vaak als u wilt laten aanpassen. U krijgt het logo al binnen drie werkdagen in 300 DPI kwaliteit en JPG, PNG en PSD of EPS.

Het VIP Extra Snel pakket

Als u kiest voor een VIP Extra Snel pakket heeft dat één groot voordeel: u heeft uw logo al in één werkdag binnen. Een VIP Extra Snel kost 15 euro (exclusief BTW). Wij leveren één logo die u onbeperkt mag aanpassen. Het logo heeft een 300 DPI kwaliteit en wordt geleverd in de bestandsformaten PNG, JPG en in PSD of EPS.

Het VIP 3 pakket

Het VIP 3 Pakket is ideaal als u meerdere logo’s wilt meer hebben. U ontvangt 3 unieke logo’s in 3 werkdagen. Uw logo wordt geleverd 300 DPI en in de bestandformaten PNG, JPG en PSD of EPS. Het VIP 3 pakket is de prijs 125 euro (exclusief BTW). U kunt het logo onbeperkt wijzigen.  

Het Vip 5 pakket

Zijn drie verschillende logo’s niet genoeg? Kies dan voor het VIP 5 pakket. Binnen drie werkdagen krijgt u vijf logo’s. De logo’s worden geleverd in de PNG, JPG en in PSD of EPS en in 300 DPI kwaliteit. U heeft mogelijkheid om de logo’s zo vaak aan te passen als u wilt. Het VIP 5 pakket kost 165 euro (exclusief BTW).  

 

logobestellenknop prijzenlogoknop

Logo voorbeeld – Veel voorkomende beeldelementen in logo’s

Bent u benieuwd welke beeldelementen u kunt gebruiken in uw logo? Wij geven een aantal voorbeelden van afbeeldingen in logo’s van bedrijven uit diverse branches.

Beeldelementen logo voorbeeld – Hoveniersbedrijf logo’s

  • Bloemen
  • Bladeren
  • Bomen
  • Schep
  • Kruiwagen

Beeldelementen logo voorbeeld – Horecabedrijf logo’s

  • Bestek: lepel, mes, vork of stokjes
  • Koksmuts (met een chef)
  • Bord
  • Bier-,wijn-, of champagneglas
  • Pan
  • Cloche
  • Typerend etenswaar van het bedrijf (bijvoorbeeld afbeelding van pasta of een pizza)

Beeldelementen logo voorbeeld – Klussenbranche logo’s

  • Gereedschap: zaag, hamer, schroevendraaier, moersleutel
  • Spijker
  • Kwast of rolkwast
  • Trap
  • Klusman
  • Kraan

Beeldelementen logo voorbeeld – Gastouderopvang logo’s

  • Kinderen
  • Zon, dieren, boom en/of gras
  • Regenboog
  • Huis

Beeldelementen logo voorbeeld – Kapper logo’s

  • Haar van een vrouw of man, snor of baard
  • Kappersschaar, tondeuse en/of ouderwets scheermes
  • Kam
  • Föhn

Beeldelementen logo voorbeeld – Laboratorium branche logo’s

  • Dunne of dikke reageerbuis met vloeistof

Beeldelementen logo voorbeeld – Softwarebranche logo’s

  • Tandwielen
  • Afbeeldingen: rechthoeken, vierkanten of cirkels (stippen)
  • Lijnen: Hoekige, scherpe, schuine, rechte, horizontale en verticale lijnen
  • Alleen naam van bedrijf, product of dienst

Beeldelementen logo voorbeeld – Advocatenkantoor logo’s

  • Vrouwe Justitia
  • Weegschaal van evenwichtigheid
  • Advocaat in toga
  • Voorletter(s) van (achter)namen

Beeldelementen logo voorbeeld – Fotograaf logo’s

  • Camera (met statief)
  • Lens
  • Fotograaf met camera
  • Fotorolletje

Beeldelementen logo voorbeeld – Slotenmaker logo’s

  • Huis
  • Sleutel
  • Slot
  • Sleutelgat

Beeldelementen logo voorbeeld – Dierenarts logo’s

  • Dieren: (gewonde) hond, kat, paard en/of vogel
  • Dierenpoot afdruk
  • Huis
  • Kruis of stok (kruis) met slang
  • Bot
  • Hart

Beeldelementen logo voorbeeld – Coach logo’s

  • Lotusbloem
  • Mensen (poppetjes) in een bepaalde houding
  • Boom, bladeren, bloemen

Beeldelementen logo voorbeeld – Reisbranche logo’s

  • Aardbol
  • Vliegtuig
  • Alleen de naam van de reisorganisatie
  • Zon
  • Afbeelding die typerend is voor de reizen die worden aangeboden (bijvoorbeeld zeester, palmboom, ski’s, gebouwen of dieren)

Beeldelementen logo voorbeeld – muziekbranche logo’s

  • Microfoon
  • Muziekinstrument
  • Draaiplaat
  • Platenspeler
  • Koptelefoon
  • Muziekvolume afbeelding
  • DJ

Bent u benieuwd naar logo voorbeelden met beeldelementen? Ontdek hierboven de logo’s die ontworpen zijn door 15 euro logo’s.

 

logobestellenknop prijzenlogoknop

Onze voordelen

Een professioneel logo voor een lage prijs: dat is alleen mogelijk bij 15 Euro Logo’s. Onze ontwerpers creëren een geheel gepersonaliseerd logo. U heeft de keuze uit 6 voordelige pakketten. Van deze voordelen profiteert u ook bij 15 Euro Logo’s:

  • Onze medewerkers zijn zeer klantvriendelijk
  • U krijgt een handgemaakt en origineel logo vanaf slechts 15 euro
  • Wij hebben designers met jarenlange ervaring in dienst
  • Binnen een mum van tijd heeft u de logo’s in uw bezit
    • hot
      VIP 5
    • 165 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 3 werkdagen
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 5 logos
    • VIP 3
    • 115 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 3 werkdagen
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 3 logos
    • pro
      VIP Snel
    • 80 Euro
    • .JPG + .PNG + .PSD of .EPS (vector)
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 1 werkdag
    • Full copyright
    • Onbeperkte wijzigingen
    • Keuze uit 2 logos
    • Luxe
    • 35 Euro
    • .JPG + .PNG
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 5 werkdagen
    • Full copyright
    • Max. 2 wijzigingen
    • 1 logo
    • Basis
    • 15 Euro
    • .JPG
    • 300 DPI kwaliteit
    • Uniek & handgemaakt
    • Excl. BTW
    • Binnen 7 werkdagen
    • Full copyright
    • Geen wijzigingen
    • 1 logo